Uitleg kledingfonds

De leden hebben op de Algemene Ledenvergadering van 2012 besloten een kledingfonds op te richten. Vanuit
dit kledingfonds wordt alle wedstrijdkleding centraal ingekocht en elke drie jaar vervangen.

Het doel van het kledingfonds is, dat alle teams dezelfde kleding hebben en hiermee eenzelfde uitstraling hebben. Daarnaast
is het eenvoudiger om een eventueel nieuw team tussentijds van kleding te voorzien. Bijkomend voordeel van
de centrale inkoop is, dat door het bestellen van grotere volumes de mogelijk bestaat om een ‘aanmaak’ shirt te
ontwerpen. Hiermee kun je zelf een shirt ontwerpen en ben je niet meer gebonden aan de standaardshirts die de
leverancier kan bieden. Nu de mogelijkheid van aanmaakshirts zich voordeed, kon er invulling gegeven worden
aan de wens van veel leden om de ‘oude’ rode V weer op het shirt te krijgen, hetgeen met ingang van het seizoen 2013-2014 ook
gerealiseerd is.

Nu we aan de vooravond staan van ons jubileum en er voor het nieuwe seizoen weer nieuwe shirts besteld moesten worden, hebben we de mogelijkheid aangegrepen een jubileumshirt te ontwerpen. In dit jubileumshirt gaan we de komende 3 seizoenen onze wedstrijden spelen. In dit artikel willen we u de details van ons nieuwe shirt toelichten.

Als eerste valt op dat aan de voorzijde het jubileum logo is geplaatst. Uiteraard is de Rode V (van Victorie) gehandhaafd. Deze Rode V loopt gelijk aan vroeger tijden door op de rug. Op de rug is de naam van onze vereniging er in verwerkt. Aan de bovenzijde op de rug zijn de er 2 vlaggen geplaatst. Als eerste de Nederlandse vlag als teken van onze Nederlandse afkomst. Daarnaast is de Poolse vlag geplaatst, als een eerbetoon aan de Poolse parachutisten die in de tweede wereldoorlog in de Betuwe - en in het bijzonder in Driel - hebben gevochten voor onze bevrijding.

Op de rug aan de onderzijde, is er een ‘Skyline’ van het dorp Driel gemaakt. Hierin herkent u zowel de Rooms Katholieke als de Nederlands Hervormde kerk, het Polenmonument op het Polenplein, de Stuw en de toegangspoort naar ons sportpark met de karakteristieke letters.