Handleiding CMS

Het beheer van de RKSV Driel website valt onder de Sponsorcommisie. Het actualiseren van de website wordt echter door tientallen enthousiaste medewerkers van onze vereniging verzorgd. Elke commissie en team beschikt over een inlogaccount om de website zo actueel mogelijk te houden. Want een actuele en betrouwbare website is waar het de bezoekers om gaat!

Onderstaand vind je antwoord op de meest gestelde vragen. Mocht het antwoord op jouw vraag er niet tussen staan, stuur dan een mail naar web@rksvdriel.nl.

Elke commissie of team bezit één inlogaccount om de relevante pagina's up-to-date te houden. Heb je vragen over je account of wil je er één aanvragen? Vul dan het CMS Login aanvraagformulier in.
  1. Ga naar Content management > Nieuws > Nieuws beheren
  2. Klik op de button rechtsbovenin 'Bericht toevoegen'
  3. Vermeld een korte, pakkende titel
  4. Bij 'Inleiding' vermeld je de eerste alinea of een korte samenvatting van het bericht
  5. Doorloop alle input velden. Geef een einddatum op als het bericht na een bepaalde datum NIET meer getoond moet worden.
  6. Upload een afbeelding: gebruik uitsluitend foto's met een hoge resolutie, om de kwaliteit en uitstraling van onze mooie site te waarborgen!
  7. Na het bewerken klik je op de button 'Bericht wijzigen' onderaan de pagina.
  8. In het scherm 'Hoofdtekst' kan je in de teksteditor de rest van de tekst en eventueel plaatjes toevoegen.
  9. Klik op 'Bericht wijzigen' om het bericht op te slaan.
  1. Ga naar Voetbal > Uitslagen & standen > Competitie > Competitie-beheer
  2. Selecteer eerst het team en daarna de juiste competitie.
  3. Selecteer 'Competitie (Teams beheren, wedstrijden invoeren etc.)'
  4. Ga naar het tabblad 'Wedstrijdverslag' en selecteer de betreffende wedstrijd. Hier kan je het wedstrijdverslag invoeren. Voeg foto’s toe om het verslag 'op te leuken’. Foto’s mogen NIET breder zijn dan 500 pixels en de bestandsgroote niet groter zijn dan 1MB.
  5. Klik op 'Opslaan' rechtsonderin.
  6. Geef naast het wedstrijdverslag ook de wedstrijddetails op in het tabblad 'Wedstrijddetails'.
De wedstrijdverslagen worden getoond bij 'Uitslagen'. Achter de uitslag van de betreffende wedstrijd verschijnt een icoontje dat aangeeft of er een verslag aanwezig is.
  1. Ga naar Content management > Tekstpagina > Wijzigen
  2. Zoek je teampagina op
  3. Na het bewerken klik je op 'Opslaan' onderaan de pagina.
Om de kwaliteit en uitstraling van onze website te waarborgen, hebben wij een aantal spelregels opgesteld:

SPELREGELS

1. Plaats op je teampagina uitsluitend relevante informatie voor het team en/of ouders
  2. Afbeeldingen (m.u.v. de teamfoto en sponsorlogo's) mogen NIET op de teampagina, maar moeten in de mediagallery worden geplaatst.
  3. De teampagina is NIET bedoeld om nieuws op te plaatsen of verslagen. Deze moeten namelijk onder NIEUWS-kopje worden getoond. Wedstrijdverslagen onder WEDSTRIJDVERSLAGEN.
  1. Ga naar Speeldag taken > Kleedkamer indeling
  2. Kies in de dropdown-list de thuiswedstrijden van alle RKSV Driel teams en klik op het kruisje
  3. Stel vervolgens per wedstrijd in (door op het driehoekje naar beneden te klikken) hoe lang de wedstrijdduur is, hoe groot de kleedkamer moet zijn
  4. Sleep vervolgens de thuisploeg en daarna de uitploeg naar de betreffende kleedkamer
  5. Nadat alle wedstrijden zijn ingevoerd kan je de lijst uitprinten door naar 'Exporteer indelingen' te gaan.