Wat doen wij

We willen jullie even informeren over twee zaken vanuit onze commissie die we inzetten in het kader van sportiviteit en respect binnen onze vereniging.

1. De Spiegelbank
De Spiegelbank is onderdeel van de commissie Sportiviteit en Respect. Doel ervan is om onrespectvol en onsportief gedrag binnen onze vereniging bespreekbaar te maken en hiervan te leren.

De Spiegelbank bestaat uit 2 leden van de commissie. Als de Spiegelbank signalen krijgt van gedrag dat mogelijk ‘niet door de beugel’ kan, dan nodigt zij betrokkenen uit voor een gesprek. Dit kan zowel betrekking hebben op spelers, begeleiders als supporters / ouders. De Spiegelbank probeert deze situaties te verhelderen zonder te oordelen, en samen met betrokkenen tot leereffecten te komen, waarmee dit gedrag in de toekomst kan worden voorkomen. Als je iets merkt, ziet of hoort waarvan jij vindt dat dit onsportief of onrespectvol is, meld dit dan aan de Spiegelbank via [email protected]. Dit kan gaan over onze eigen mensen, maar ook over onsportiviteit bij de tegenstander. In dat laatste geval melden we dat graag terug aan de desbetreffende vereniging.

We willen hier nog even benadrukken dat de trainers en leiders in de eerste plaats verantwoordelijk zijn voor het borgen van sportief en respectvol gedrag en dat de Spiegelbank hierbij ondersteunend en stimulerend werkt.

2. ‘Respect’ borden
Wellicht hebben jullie ze al gezien: de borden met ‘AUB ONTHOUDEN’. Ze zijn primair bedoeld om op ludieke wijze gezond gedrag van ouders / begeleiders langs de lijn te bevorderen bij de wedstrijden van onze jongste jeugd: F-jes, E-tjes.

De borden staan bij de kapstok. Eén bord wordt voor de kantine geplaatst. Verzoek aan leiders / trainers van de eerste wedstrijden op zaterdag is om een bord mee te nemen en langs het veld te plaatsen (ze zijn niet zwaar ;)). Aan de laatste leiders / trainers op zaterdag, even het verzoek ze terug te zetten bij de kapstok. Bedankt!