J09-1 bekert door na mega-comeback

Onder 9, JO9-1, Groep 2 JO9 2e klas SR2

22 oktober 2016 10:00

Jeroen Peters

Afgelopen zaterdag speelden wij een bekerwedstrijd in de 2e ronde tegen Bennekom J09-2. Rik van den Heuvel kwam ons ondersteunen doordat er enkele afzeggingen waren; bedankt Rik.

In de 1e helft waren beide teams zeer aan elkaar gewaagd, maar Bennekom kwam al vroeg in de wedstrijd op een 0-1 voorsprong. Mede door het feit dat onze tegenstander simpelweg veel sneller de bal vooruitspeelde naar elkaar kwamen zij vlak voor rust op een 0-2 voorsprong.

Na de rust bleven wij ons best doen om de achterstand te verkleinen en dat gaf resultaat. Een houdbaar schot van Mohammed dat niet goed door de keeper werd verwerkt bracht ons terug tot 1-2. We bleven druk houden maar doordat sommige van ons hun verdedigende taken vergaten kwam Bennekom op een onoverbrugbaar lijkende 1-3 voorsprong.

Met niet veel tijd over werden de mouwen toch weer opgestroopt en kregen wij een corner. Niek gaf hem goed en hoog voor en Toine stond precies op de juiste plek om de bal bij de 2e paal in het doel te koppen: 2-3!

Bennekom kon niet meer doen dan de voorsprong verdedigen en wij bleven aanvallen. In de laatste minuut kregen we weer een corner en nadat de bal werd verwerkt door de keeper kwam hij voor de voeten van Lars terecht en die bedacht zich geen moment en haalde hard uit:3-3!

Er werd kort daarna afgefloten door de scheidsrechter en dat betekende strafschoppen om een winnaar te bepalen.

Na een spannende strafschoppenreeks stond er door 2 reddingen van Sven een 4-3 voorsprong op het scorebord en dat betekende dat wij doorgaan naar de volgende ronde!

Jongens,gefeliciteerd met de overwinning, je ziet maar dat je nooit op moet geven,complimenten!