Driel O11-1 door naar volgende bekerronde

... (e.d.)

Onder 11, JO11-1, Groep 1 1 JO11 -distrct 2

31 oktober 2016 18:30

De wedstrijd was verzet van datum en van plaats. Tegenstander DVOL O11-1 (subtopper 1e klasse) nam op de eigenlijke datum (zaterdag 22 oktober) deel aan de nationale districtkampioenschappen. Driel toonde zich sportief en coulant en zegde alle medewerking toe om de wedstrijd later in te halen. deze wedstrijd werd uiteindelijk in Lent, bij DVOL, gespeeld.

Driel had, sinds de discussie omtrent kunstgras korrels, niet meer getraind en gespeeld op deze ondergrond, Het was dan ook even wennen toen onze spelers het veld op kwamen. Tijdens de warming up gingen diverse spelers onderuit en door de dauw die zijn intrede deed, was het veld ook nat. daardoor kreeg de bal een enorme snelheid mee wanneer deze laag getrapt werd.
DVOL trad op volle sterkte aan. Bij ons was Ruben weer terug van een vakantie waardoor ook wij op volle sterkte waren. Nog voor de wedstrijd begon waren de Mini Gladiatoren al gewend aan het kunstgras.
Vooraf was in de kleedkamer aandacht besteed aan het aansluiten van de verdediging naar de aanvallers toe en het kort druk zetten op de tegenstander. Dat wij van een 2-3-1 systeem naar 3-3 gingen had ook daar mee te maken.

DVOL, waar de jongens toch allemaal ouder waren dan onze jongens, wist niet wat hen overkwam. Ze werden direct onder druk gezet en kwamen daar nauwelijks onderuit. Af en toe zorgde een gemiste kans van onze kant dat de gastheren even op adem konden komen. Een hoede onderschepping op het middenveld van onze kant zorgde ervoor dat Ismael Bas 1 tegen 1 kon zetten met hun keeper. We kennen allemaal de situatie dat Robben op Casillias af kwam in 2010. Echter, Bas schoot in deze situatie wel raak: 0-1.

Driel bleef fanatiek, agressief maar vooral sportief, de duels aangaan. Emiel gaf leiding aan de verdediging. Tim en Sem schakelden op de flanken hun directe tegenstander moeiteloos uit. Ismael en Ruben zorgden voor snelle dreiging. Melle, onze tank, was de kanjer in de voortzetting en Bas dolde de verdediging aan alle kanten.
Toen Driel wat gas terugnam zorgde de eerste de beste kans van DVOL voor een tegendoelpunt. het gladde veld zorgde voor ervoor dat onze verdediging niet op tijd wegkwam op een schot van de tegenstander te blokken: 1-1.

Direct ging het gas er weer op. Hetgeen resulteerde in vele corners. Uit een corner van rechts draaide Bas de bal naar de tweede paal waar Ismael boven iedereen uit sprong en raak knikte. 1-2

Na rust moesten de Mini Gladiatoren even weer op gang komen. Redelijk snel stond het daardoor weer gelijk:2-2.

Toen kwam de duo-penotti show op gang: Bas en Ismael vonden elkaar met de ogen dicht, draaiden door de verdediging heen als een warm mes door de boter. Melle, en Ruben stond daardoor vaak vrij en kregen kansen op schoten. Helaas stond het vizier niet altijd op scherp. Uiteindelijk schoot Ismael vanaf links, met hulp van de keeper die de bal onder de voet door liet gaan, de 2-3 binnen. DVOL ging verder druk zetten maar Tim, Emiel en Sem gaven geen krimp. En als DVOL toch in de buurt kwam van onze goal stond daar de uitskekend keepende Jerome klaar om schoten te pareren of als een veredelde laatste man de baluit de verdedigen.
Wederom Ismael schoot van een sfstand de bal onhoudbaar binnen. 2-4. Met nog drie minuten te gaan viel Emiel gebelsseerd uit. ismael zakte een linie maar was zo gedreven om weer vroeg druk te zetten. Dat zorgde voor een vrije doortocht van de spits van DVOL die echter tegen de grond werd gewerkt: een (discutabele) penalty!
Maar wij hebben Jerome die de pingel uit de goal ranselde en ook in de rebound voortreffelijk de inzet tegen hield.
De scheidsrechter floot voor het eindsignaal. De Mini Gladiatoren bekeren door. De eindstand van 2-4 moet worden omgedraaid in de statistieken. Daarom staat er 4-2.