Worstel en kom boven

Onder 17 zaterdag, JO17-1, 1e klasse 23

1 april 2017 12:30

Bellink, J.P.R.

De mannen van de b1 knokken om buiten de degradatiezone te blijven. Tegen nr 4 Groessen blijkt dat niet het balbezit telt maar je kansen benutten. Driel speelt een lekkere wedstrijd, komt na 7 minuten zelfs op voorsprong door Sidar die met hulp van Floris en Nickie de tegenstanders verrast. Zijn eerste schot knalt op de paal, maar stuit terug voor zijn voeten en voor de keeper weer klaarstaat is het 1-0. In de tweede helft benut Groessen z'n kansen echter goed en geeft Driel het nakijken met 3-1.

De week erna speelt b1 tegen nr 3 DCS. De boys zorgen er met een hoog tempo voor dat zij het spel bepalen. Toch scoort DCS als eerste. Nick en Sidar zorgen vervolgens voor de gelijkmaker met een mooie lange bal en een snelle sprint. De aanvallen vliegen DCS om de oren. Maar laat even je aandacht verslappen en je staat meteen weer op achterstand als DCS in de kluts voor het doel van Joël een gaatje weet te vinden. Joey en Rocher maken de weg vrij voor Floris om weer langszij te komen. Het doelpunt van de wedstrijd start met een prachtige assist van Sidar op Nick. Die ziet de keep te ver uit zijn doel staan en de bal gaat met n stuit zó over m heen en in de goal! Een penalty zorgt voor de gelijkmaker (3-3) en een spannend laatste kwartiertje waarin 2 doelpunten van DCS worden afgekeurd. Een sterke wedstrijd van de Drielse boys geeft moed voor de afloop van dit seizoen.

Tegen ESA is het helemaal spannend want voor beide ploegen betekent verlies vandaag een stapje dichter bij de gevarenzone. De 1e helft is de spanning goed te zien, het spel is onrustig en geen van beide teams slaagt erin de bal lang in bezit te houden. Mika laat zien dat ie ook kan keepen en voorkomt dat ESA kan scoren.

In de 2e helft creëert Rocher ruimte door 4 man uit te spelen en strak voor te zetten op Nick.  Voordat hij kan aanhalen wordt gefloten voor buitenspel. Ook Roy kan keepen en schept nog net op tijd de bal van de doellijn.

De spanning neemt verder toe als 2 man van ESA bij Joël in het doel komen staan en een voorzet wordt ingekopt. De scheids keurt het doelpunt af. Als Nick op weg naar het doel opnieuw wordt teruggefloten loopt de frustratie hoog op, Mika schiet te hulp en kalmeert Nick. Beide teams proberen uit alle macht punten binnen te halen, de scheids kan het tempo niet bijhouden en laat de wedstrijd uit de hand lopen. In een poging de regie terug te krijgen straft hij Sidar af met geel voor een overtreding zoals er al zovele straffeloos zijn gemaakt. Na het zoveelste wispelturige ingrijpen kan Mika zich niet meer inhouden en ook hij krijgt geel.

De ontlading is groot als na diverse doelpogingen van onze aanvallers Nickie de bal erin knalt en met 6 min te gaan Driel op voorsprong komt. ESA neemt een corner slecht, veel te ver terug het veld in. Mika neemt aan en stuurt Nickie, Nick en Floris naar voren. Floris wordt voor het doel opgevangen door de keep. Die heeft Floris wel vast, maar de bal niet. Sidar van plopt op op links en schiet schuin in de hoek: 0-2. Sjors kan pas weer rustig ademhalen als het fluitsignaal heeft geklonken. Het blijft spannend de komende wedstrijden, maar wat er ook gebeurt: respect voor de vechtlust van onze boys!

Stand in de competitie: 9e

Volgende wedstrijd: 8 april om 13:00 uur thuis tegen St. Leones/DSZ (nr 8)