Eigen kracht

Onder 17 zaterdag, JO17-1, 1e klasse 23

12 november 2016 12:30

Kleef, G.F. van

Driel ontvangt vandaag de nr 2 uit de poule, Jonge Kracht. Alhoewel ze een stuk hoger in de competitie staan dan Driel, weten we nog vanuit de C-tijd dat onze boys en Jonge Kracht aan elkaar gewaagd zijn. Driel begint goed, zet meteen druk en kan van daaruit prima combineren. Nick van Dam staat vandaag op de goal en we zien een schitterende redding op een schot van JK. NickvD tikt de bal net door op de lat waardoor er weggewerkt kan worden.

Floris breekt door maar schiet niet zelf, hij legt helaas net verkeerd af. De wedstrijd gaat mooi heen en weer en Driel voetbalt lekker. Het eerste doelpunt laat dan ook niet lang op zich wachten. Op een terugspeelbal tussen keeper en speler bewijst Rocher dat hij supersnel is, hij is beiden te vlug af en zet de 1-0 op de teller. Met de vrije trap van Wes zouden we de voorsprong kunnen vergroten, maar deze gaat net over doel heen. JK speelt fel maar Driel houdt goed staande. Door een fout in de verdediging kan JK echter gelijk komen, Sam wil een vrije trap wegkoppen, maar schiet helaas achterwaarts zelf in. De deuk in het zelfvertrouwen wordt vergroot als NickvD uittrapt richting Sam, maar omdat de bal niet uit de 16 m komt twijfelt hij even wat te doen. Een JK speler grijpt zijn kans, speelt de bal voor Sams voeten weg en maakt 1-2.

Als JK vervolgens een vrije trap prachtig in de hoek legt gaan de koppies hangen. De positieve energie is eruit  en ook Sjors raakt gefrustreerd. Dat wordt een pittig gesprek in de kleedkamer, zeker als JK voor rust verder uitloopt naar 1-4.

In de tweede helft gebeurt er lange tijd maar weinig. NickvD stopt een schot op doel, maar de bal komt op de lijn terecht. Joey wil wegwerken, maar krijgt een zetje in zijn rug waardoor hij met bal en al over de lijn gaat. De wedstrijd eindigt helaas met een gevecht. De scheidsrechter grijpt de hele wedstrijd te weinig in waardoor het testosteron steeds vrijer gaat lopen.  Sidar wordt voor de zoveelste keer behoorlijk aangepakt, raakt gefrustreerd en pakt zijn tegenstander met een soort bodycheck terug. Even wordt er links en rechts gemept en alle spelers bemoeien zich ermee (van zowel Driel als JK). Doordat de meeste boys niet mee meppen, maar juist proberen de boel uit elkaar te halen is het echter snel voorbij en de scheids fluit een paar minuten voor einde af.

De volgende keer zien we graag weer dat team van het eerste kwartier op het veld. Een team dat gelooft in elkaar en in eigen kracht, dat elkaar stimuleert en/of coacht en niet afzeikt. Dan komen de punten vanzelf.

Plaats in de competitie: 9e

Volgende wedstrijd: 26 nov uit tegen DIO (nr 1) om 15:15 uur op Sportpark de Gelenberg