RKSV Driel JO9-1 wint eerste bekerwedstrijd uit bij VDZ JO9-2

VDZ JO9-2

Onder 9, JO9-1, Groep 13 3

8 september 2016 18:30

Na de toernooiwinst bij De Bataven van afgelopen zondag stond vandaag de eerste donderdagavond de eerste bekerwedstrijd op het programma.

In Arnhem moest er om 18:30 uur worden afgetrapt tegen VDZ. De jongens uit Driel lieten vanaf het beginsignaal weten dat er deze avond weinig eer te behalen viel voor VDZ. Driel speelde een heerlijke eerste helft. Er werd goed gespeeld en de bal ging lekker rond. VDZ kon daar weinig tegenover stellen. Doelpunten volgden er daarom ook al snel. Binnen een mum van tijd nam Driel een 0-3 voorsprong. Met deze voorsprong ging men ook de rust in.

Na rust haperde de machine een beetje. Het balletje ging niet meer zo soepel rond en er werd niet meer zo goed gespeeld als in de eerste helft. Toch wist VDZ niet echt gevaarlijk te worden. Kort voor het einde lukte het Driel nog om er een doelpuntje bij te prikken (0-4). Dit was ook de eindstand.

Een prima begin van het bekeravontuur. Aanstaande woensdag komt OSC op bezoek voor de 2e bekerwedstrijd. OSC wist de wedstrijd tegen VDZ ook te winnen (5-2). Het belooft dus een spannende wedstrijd te worden. Woensdag wordt er om 19.00 uur afgetrapt in Driel.