Driel E1 komt voor de 3e keer net te kort: 2-3

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 05

30 april 2016 10:30

Pim Hafkamp

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen bemmel E2 op het programma. Een tegenstander die ons wel zou liggen. Helaas moesten de Mini Gladiatoren van Driel e1 2 ervaren spelers missen door vakantie. Emiel en Stijn. daardoor waren aanpassingen noodzakelijk in het team.

De gedrevenheid was er in ieder geval. Inzet en enthousiasme gaven de Mini Gladiatoren veleuegels. Dat was nodig omdat we maar 1 wissel hadden. Houd daarbij rekeing dat onze tegenstander ervaren E spelers zijn en wij net komen kijken en je weet dat het aan het eind van de wedstrijd moeilijk kan worden. En zo geschiedde.

Wij lieten de bal goed rond gaan en kregen aan het begin van de wedstrijd ook kansen. Ruben schoot vanaf rechts op de binnenkant van de linkerpaal. De bal schoot verfvolgens over de lijn naar de rechtpaal en knalde er via de binnenkant weer uit. De bal had de lijn helaas niet gepasseerd.  Bemmel kreeg kansen maar jeome stond een gewelidge partij te keepen. Door een kleine onoplettendheid op het middenveld kreeg Bemmel een kans en was het direct daarna 0-1.

De kopjes gingen niet naar beneden. Bas zette ismael vrij voor de keeper en ook Luke werd vrijgezet. Een pass door de lucht van ismael werd middels een volley door Bas snoeihard binnengeschoten: 1-1.
De Mini Gladiatoren drukte door en bemmel kreeg geen kans om op te bouwen. Luke maakte via een schot de welverdiende 2-1.

Wederom gingen de Mini Gladiatoren met een voorsprong de rust in. Conditioneel hadden enkele spelers het zwaar. dat kon ook niet anders met maar 1 wissel.
In de tweede helft werd er meer en meer uit positiegelopen en kreeg bemmel meer grip op de wedstrijd. Maar Sem en melle haalden alles weg. Tim stond als een tijger te verdedigen en ging zelfs even de spits in als stormram. Maar goed postiespel konden de kleine mannetjes zoals Sem, Ruben en Bas niet meer belopen. Bemmel maakte de 2-2.
Toch kregen we kansen en wed de paal geraakt. Bas kwam net te kort om voor zijn tegenstander te komen en kansen werden te snel afgevuurd waar tijd nemen een beter keuze was geweest.
Helaas maakte Bemmel alsnog de 2-3.
Voor de derde keer verloren we met 1 doelpunt verschil.  Maar oh,oh,oh wat mogen we trots zijn op deze gasten en wat ziet de toekomst ergoed uit.

Nog twee wedstrijden te gaan: Volgende week Elsweide. Daarna DVV.
Volgend jaar verder uitbouwen deze, kwalitatief ijzersterke, groep.