Mini Gladiatoren boeken eerste overwinning in de 1e klasse

Ruben Neuhaus (corner)

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 05

2 april 2016 8:30

Na een vietal verliesprtijen op rij, waarbij we eigenlijk alleen tegen een top club als Jonge Kracht kansloos verloren, stond op zaterdag 2 april de thuiswedsstrijd tegen Angeren E1 op het programma. Ook een promovendus uit de 2e klasse, dus waarschijnlijk een glijkwaardige tegenstander. En dat bleek. Een 3-0 voorsprong van onze kant werd een
3-4 achtersatnd vlak na rust.
Mentaal en fysiek bleven we knokken wat resulteerde in de allereerste overwinning van Driel E1 in de 1e klasse.

Hierbij het "gecensureerde" wedstrijdverslag van één van onze supporters:

"allereerst moet ik je zeggen dat ik een fraaie pot voetbal heb gezien. De weergaloze kopbal van Bas (waar je als vader alleen maar van kan genieten) en de hoekschop-goal van Ruben "voor opa". Wat een feest. Sem die heeft staan verdeigen als een Beer, Melle met een knal vanaf links: wat een verassingen vanochtend! De spontane beslissing van de spelers onderling om Jerome, als keeper, de penalty te laten nemen was een mooi moment en heeft mij om meerdere redenen geroerd. Het overlaten aan een andere speler op deze leeftijd, de unanieme keuze dat Jerome dat moest worden en bovenal het  plezier van de mannen: Priceless."