Driel E1 stijgt vier plaatsen door midweekse overwinning

SML E3

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 05

13 april 2016 18:30

Na de verloren partij tegen Spero van afgelopen zaterdag, waarbij de spelers al moe waren van het lopen naar het achterste veld op het complex in Elst, stond vanavond de inhaalwedstrijd tegen SML op het programma.
Nu zijn de Mini Gladiatoren in avondwedstrijden niet altijd even fris en fruitig. En al helemal niet wanneer er een "vrije" woensdagmiddag is geweest waarbij de spelers natuurlijk weer volop aan het buitenspelen zijn geslagen.
Maar niets was minder waar. De spelers maakten bij aankomst op het sportpark een fitte en gretige indruk. Niemand had vandaag achter de ipad of xbox gezeten. Spelen en voetballen met vriendjes was de meest voorkomende bezigheid geweest. Dus verbale communicatie! Iets wat de laatste weken wel eens ontbrak. Stilte in het veld, spelers die elkaar niet aanspraken of gingen coachen.
Een paar omzetten in het elfatl moesten er voor zorgen dat het in alle linies stabiel was. Ook na wisselbeurten. Bas, Melle en Luke startten in de wissel. Emiel nam rechtsachter de plek van Stijn over die vervolgens links op het middenveld ging spelen. Ismael werd centrale middenvelder met een ondersteunende rol naar de verdediging.

De eerste helft ging gelijk op. SML bouwde rustig op en wij vingen de tegenstander op zodra ze bij de middenlijn kwamen. Veel kansen leverde dat voor beide partijen niet op. Alleen een paar afstandschoten van Ruben. Belangrijker nog was dat we geen tegendoelpunten hadden gekregen. De verdediging stond als een huis met Emiel en Sem.
Na de eerste wisselbeurten gooiden de Mini Gladiatoren alle schroom van zich af. Luke had iets teveel tijd nodig om te trekker over te halen, Bas schoot te gehaast net voorlangs. Eigenlijk 2 100% kansen. EEn voorzet vanaf rechts werd uiteindelijk binnengeschoten door Bas. Op dat moment een  terechte 0-1 voorsprong.
Wat opmerkelijk was in deze wedstrijd dat plekken werden overgenomen en wandelen uit den boze was. Niemand verzaakte (tot op dat moment).

Direct na rust kwam er vanuit de rechterkant van SML een hoge voorzet. De linksachter van de tegenpartij kon ongehindert binnen schieten:1-1.
Spelers riepen elkaar tot de orde en gaven vanaf dat moment vol gas. SML kreeg geen enkele kans meer. Driel domineerde en vocht voor iedere meter. Ismael zorgde met een solo voor de 1-2. Stijn krulde een vrije trap op de lat. Ruben schoot voorlangs, Sem werd een soort spelverdeler en Emiel was een onneembare horde. Jerome was nog even afgeleid door de toeschouwers van de tegenstander maar werd tijdig geroepen zodat hij een hoge bal nog net in het vizier kreeg.
Een "wereldgoal" van Ismael zorgde voor de 1-3. Een lob van een meter of 30 over de keeper in het netje.

Alle spelers waren uitgelaten van vreugde door deze dikverdiende overwinning. zaterdag wacht de thuiswedstrijd tegen nummer 2 AVW66. Een team die we in september nog met 2-3 versloegen. Maar resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.