Driel E1 debuteert met verdienstelijk gelijkspel in de 1e klasse

... (e.d.)

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 05

16 februari 2016 18:30

Vanavond betraden de Mini Gladiatoren van Driel E1 voor het eerst een voetbalarena in de 1e klasse. Tegenstander was meteen een pittige. Het beloftenteam van Arnhemse Boys was onze gastheer.
Vorig jaar eindigde de oefenwedstrijd tegen hen nog in een 7-0 nederlaag. Toen werden zij kampioen in de eerste klasse. Wij eindigden als 3e in de 2e klasse.

De afgelopen weken waren spelers van beide partijen elkaar aan het opjutten. Ze zitten namelijk bij elkaar in de klas, wonen naast elkaar of komen elkaar tegen op verjaardagen.
Bij de aftrap waren alle spelers licht gespannen. Dat viel ook op te merken aan het minder verzorgde spel. Daarbij moet wel gezegd worden dat er op een half bevroren grasmat werd gespeeld. Daar hadden beide ploegen behoorlijk last van.
Gesteund door een behoorlijk fanatieke aanhang (het uitvak was bijna uitverkocht!!) zochten de Mini Gladiatoren de aanval. Dat leverde diverse kansen op. Helaas werden die niet altijd even goed uitgespeeld.
Arnhemse Boys kroop uit zijn schulp en loerde op de counter die vooral over hun rechterkant werd ingezet. Driel werd teruggedrongen en kwam door twee uitvallen met 2-0 achter.
Verdedigend stond het niet altijd even goed, trapte we te snel in schijnbewegingen en kregen we behoorlijk wat kansen tegen.
Na wat wisselbeurten stond er de laatste tien minuten van de eerste helft een heel jong team. Met 3 F spelers in de ploeg namen zij hun verantwoordelijkheid. Een schot van afstand en een eigen goal van de tegenstander betekende een verdiende ruststand van 2-2. Arnhemse Boys had op dat moment niets meer in te brengen.

De tweede helft was het vooral Driel wat de klok sloeg. Zonder sprankelend te spelen waren we feller en wonnen de duels. De enige wapenfeiten van de tegenstander bestonden uit afstandschoten. Een vloeiende combinatie door het midden bracht de Mini Gladiatoren zo'n 10 minuten voor tijd op een 2-3 voorsprong.
Arnhemse Boys zette alles op alles om nog een punt uit het vuur te slepen. Helaas lukte dat door een afstandsschot een minuut voor tijd: 3-3.

Al met al een terechte uitslag alhoewel de jongens teleurgesteld waren dat de overwinning niet meegenomen werd.
Morgen weer trainen en zaterdag de thuiswedstrijd tegen VDZ E2.