RKSV Driel pakt overwinning bij RVW na moeizame openingsfase

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

6 maart 2016 14:30

Benali, M.

Het eerste elftal heeft de uitwedstrijd tegen RVW met 1-3 gewonnen. De cijfers doen een eenvoudige overwinning vermoeden, maar dat was het zeker niet.

De thuisclub opende energiek en vol opportunisme en de eerste 20 minuten was Driel niet bij de les. Het schonk RVW enkele kansen, maar het was doelman Jim Hendriks die Driel voor een achterstand behoedde. In het tweede deel van de eerste helft vocht Driel zich in de wedstrijd, kreeg steeds meer de controle en creëerde het ook de eerste kansen.

Na rust was Driel de bovenliggende partij en bleek dat RVW de meeste krachten had verspeeld. Uit een voorzet van Lars Dinnissen opende Kevin Dekkers na een uur spelen de score. Zijn collega topscorer Jeroen Peters kon niet achter blijven, hij promoveerde goed voorbereidend werk van Gino de Wild uiterst bekwaam naar de 0-2. Daarna was het weer de beurt aan Kevin die prachtig afrondde na een goede actie van invaller Dennis Knuiman: 0-3. In de allerlaatste seconde kreeg RVW de verdiende eretreffer zodat op het scorebord de eindstand verscheen: 1-3.

Na een zwak begin liet het vervolg van de wedstrijd verbetering in het spel van Driel zien, dit moet vertrouwen geven voor het verdere vervolg van de competitie.

Komende zondag speelt het eerste elftal van RKSV Driel voor de derde maal op rij een uitwedstrijd. De ploeg van Eddy Hagen gaat dan op bezoek bij hekkensluiter Veluwezoom, aanvang 14:00 uur.