Op volle kracht

C-junioren zaterdag, C1, 2e klasse 08

7 mei 2016 15:00

Henny Peters

Jammer dat er geen terras bij het kunstgrasveld is aangelegd, want het is vandaag prachtig weer om op een terrasje te zitten met een koud drankje. Er staat ons een spannende wedstrijd te wachten, want we spelen tegen koploper Jonge Kracht (JK). Kampioen kan de C1 niet meer worden, maar we willen graag de 3e plek vasthouden. De Arnhemse boys staan ook langs de lijn, want als Driel vandaag wint maken de Arnhemmers nog kans op het kampioenschap.

De eerste mooie actie komt van Boris met een mooie redding, hij stort zich in een pirouette over de grond waardoor de bal spoorloos verdwijnt. Dan gaat Driel in de aanval en geheel onverwacht maakt Nick met een prachtig schot in de 3e min al 1-0. De boys krijgen vleugels en Nickie sprint vliegensvlug langs zijn tegenstander, maar wordt nog net gestopt door de uitstekende keep van JK. Al snel volgt weer een doelpoging, nu van Jappie die van afstand naast schiet. Als een soort flipperkast spelen Floris, Nick en Jappie elkaar aan en Floris maakt het af: 2-0.

Jonge Kracht lijkt wat verrast door deze vliegende start van Driel, maar laat zich niet kennen. Mark rent rondjes om zijn tegenstander en pikt de bal terug als ze te dicht bij het doel komen. Een corner wordt prachtig gestopt door onze invalkeep Rick Aalbers. Ook de 2e corner wordt gestopt, nu door een kopbal van Joey. De druk op het Drielse doel wordt steeds groter. Rick weert zich kranig, maar het tegendoelpunt kan niet uitblijven: 2-1.

Er volgen meer doelpogingen. Rick, goed ondersteund door de verdediging, houdt de pot dicht. Maar Driel is even zoekende. Vooral op het middenveld wordt balverlies geleden en het kost veel energie om de bal weer terug te halen. Jappie brengt weer vertrouwen terug. Na een snelle uitbraak langs de lijn geeft hij een prachtige voorzet, Nick plukt m uit de lucht en schiet als een soort superman in: 3-1. JK probeert het eens van afstand en knalt richting doel, Rick zit er nog net met zijn vingers bij en via de lat en Boris wordt de bal weggewerkt. Rick moet hard werken, hij is vandaag goud waard voor de C1. Nick heeft nog een prachtschot in gedachten maar de keep zit er goed bij en de boys kunnen even uitrusten.

Beide teams komen na rust direct op gang, de aanval van JK wordt goed gestopt door onze keep, die Driel direct richting het andere doel stuurt. Nickie is weer sneller dan zijn tegenstander maar loopt vast op de keep. Na meerdere aanvallen volgt een mooie voorzet van Wesley, die door Jappie wordt ingekopt en de voorsprong loopt uit naar 4-1. Dat lijkt riant, maar het verschil wordt in de minuten erna snel kleiner. Een voorzet wordt uit het doel gehaald door Boris als Rick er niet meer bij kan, maar JK schiet direct nog een keer en de bal verandert via de voet van Joey van richting en verdwijnt in het Drielse doel. En snel daarna volgt het 3e doelpunt voor JK. Xav voorkomt met een sliding de gelijkmaker.

Dan komt onder luid gejuich Lars -na lange afwezigheid vanwege een blessure- in ‘t veld. Xav stuurt de aanvallers naar voren en met een mooie actie verdient Lars een corner. Die wordt strak voor het doel gespeeld door Damian, maar de kopbal van Mark wordt gevangen door de keeper. Driel haalt de bal snel weer terug en Jappie speelt met een lange bal Lars aan die alle ruimte heeft om te schieten, maar scheids Henny fluit voor buitenspel.

Lars is gebrand op een doelpunt bij zijn rentree en gaat opnieuw richting doel met 2 verdedigers in zijn kielzog. De keeper gaat te vroeg neer en wordt gepasseerd: 5-3. Lars heeft nu de smaak te pakken, hij kopt de bal makkelijk over de verdediging heen en schiet het 6e doelpunt in. JK probeert nog uit alle macht de controle terug te nemen, maar de verdediging geeft ze geen kans. Xav laat zien dat ook hij kan keepen. De boys zijn blij als het eindsignaal klinkt, het warme weer maakt snel moe en het was hard werken. Wat een mooie prestatie om de koploper met zoveel overmacht te verslaan. Het Drielse publiek heeft genoten en ook Arnhemse boys stonden te juichen bij elk doelpunt. Dat zal as dinsdag anders zijn als we tegen elkaar spelen in de laatste wedstrijd van dit seizoen. Kan de C1 dan weer voor een verrassing zorgen?