On/Off

C-junioren zaterdag, C1, 2e klasse 08

16 april 2016 12:30

Uem, B.T.M. van

De wedstrijd van vandaag lijkt geen grote uitdaging, gezien de 0-6 overwinning op ESA toen we in januari bij hen op bezoek waren. Maar de trainer van ESA claimt dat zijn team vorige keer een off day had, dus misschien wordt het vandaag toch nog spannend. ESA komt inderdaad direct uit de startblokken, na de aftrap gaan ze linea recta op het doel van keeper Joël af en… hem zelfs voorbij! Gelukkig weet voorstopper Joey de bal nog net met zijn linkervoet voor de lijn weg te werken.  Maar onze thuisploeg laat zich niet zomaar overbluffen, Nickie spurt naar voren en schiet op het doel van ESA. De keeper kan m nog stoppen maar de bal stuit terug en Nick maakt vakkundig af: 1-0 binnen 5 minuten.

Boris weert een aanval succesvol af en stuurt Nick naar voren. Hij passeert de keeper maar ook nu staat er nog een verdediger op de lijn die de bal op het laatste moment stopt. Nickie herhaalt de truc van Nick en deze keer met succes en het 2e doelpunt is binnen. De uittrap van ESA wordt uit de lucht geplukt door Damian en in één streep door stuurt hij Nickie naar voren. Maar het waait zo hard dat de bal over de achterlijn verdwijnt. Wesley heeft moeite om de bal met deze wind onder controle te krijgen en de corner waait over. Boris en Nick misleiden samen de tegenstanders en Nick geeft een strakke pass op Jappie, zijn schot vangt wind en vliegt net over het doel. Jappie’s tegenstander weet nu dat hij hem niet te veel ruimte moet geven en probeert hem met een flinke duw van scoren af te houden. De vrije trap die op deze overtreding volgt belandt op de paal. Als ESA oprukt naar de Drielse helft worden ze door Floris vakkundig teruggedreven. Ook nu durft ESA het niet voetballend op te lossen en Driel krijgt weer een vrije trap. Wesley weet nu hoe de wind waait en trapt de bal vlak over de grond het doel in: 3-0. Roy en Mark stoppen de ene tegenstander na de andere en zorgen dat de bal weer terugkomt bij Driel.

Ook Joey weet zijn tegenstander goed te blokken en stuurt Nickie naar voren. In volle vaart struikelt hij over het veld maar weet overeind te blijven en tikt de bal koelbloedig in het doel 4-0. De (KNVB)scheids lijkt nog wat onervaren, hij wordt langs de kant beoordeeld door een streng kijkende meneer met een notitieblok. Hij zal wel wat aantekeningen krijgen over zijn optreden, maar wat fijn dat er mensen zijn die op deze manier hun bijdrage willen leveren aan een sportieve wedstrijd.

Na de rust breekt Maarten door de verdediging maar loopt vast op de keeper. Een corner en vele kopballen volgen, even lijkt het wel een ping pong wedstrijd. ESA heeft nu wind mee en dat is te merken. De bal wordt strak voorgezet  maar er is niemand om het af te maken. Bij een volgende aanval wordt het gevaarlijker voor Joël, hij moet een snoekduik maken en krijgt de bal niet klemvast. Met zijn vingertoppen kan hij de bal nog net pakken voordat een aanvaller ‘m in kan schieten. Vervolgens gaat Nick als een bulldozer door de verdediging heen en knalt er een 5e doelpunt in. Xav heeft geen last van de wind en draait zelf als een wervelwind over het veld. Hij speelt Nickie aan die rustig kijkt waar de kansen liggen en de bal scherp voorzet op Nick. Als die weer terugspeelt op Nickie wordt de linksbuiten in de buurt van het 16m gebied neergehaald. Wij roepen om een penalty maar de scheids geeft een vrije trap. Voor Wesley is dat om het even, met een flinke knal schiet hij over de muur en in de kruising. Er volgen nog mooie acties maar geen doelpunten meer en met wederom een 6-0  score sluiten we af.

Hopelijk hebben de Arnhemse boys a.s. donderdagavond (tijdstip volgt, Sportpark de Schuytgraaf) ook een off day. Bij winst komt de C1 namelijk gevaarlijk dicht bij hun 2e plaats. Game on boys!