Een brug te ver

OVC '85 C1

C-junioren zaterdag, C1, 2e klasse 08

19 maart 2016 15:00

Vandaag steken we de Rijn over naar Oosterbeek, om het op te nemen tegen OVC. Toen zij eerder te gast waren op de Drielse velden behaalden we een nipte overwinning met 3-2. Ook vandaag blijkt OVC een taaie tegenstander, maar de eindstand van 2-2 doet weinig recht aan de wedstrijd. Toegegeven, beide doelpunten van OVC zijn om door een ringetje te halen en de lange keeper weet menig tegendoelpunt te  voorkomen. Maar Driel voetbalt vandaag vooral tegen zichzelf en tegen de scheids en dat is een wedstrijd die je nooit kunt winnen.

Toch zien we genoeg mooie acties op het veld. Sid is sneller dan zijn tegenstander en speelt terug naar Joël, die met een lange bal Nickie op weg stuurt naar het doel van OVC. Die weten de bal weer te heroveren en stomen op naar het doel van Driel.  Joey speelt met een sliding uit het boekje de bal tussen de beentjes van zijn tegenstander uit en de C1 heeft weer balbezit. Wesley slaagt erin om de sandwich waarin OVC hem wil nemen te ontlopen en lobt de bal over hen heen. Roy maakt een piroutte en omhaal combinatie en speelt Jappie aan, die recht voor het doel staat. Zijn omhaal gaat helaas naast. Een nieuwe aanval van het duo Nick en Nickie lijkt veelbelovend maar strandt op de keeper. Ook OVC komt zo nu en dan gevaarlijk dicht bij het doel van Joël, het lijkt wel een pingpongwedstrijd zo vaak als de bal heen en weer gaat. Ook Floris en Nick worden gestuit door de keeper, die laat echter de bal weer los en de weg lijkt vrij voor Nickie om te scoren. Helaas gaat de bal wederom naast het doel. Joey, Mark en Boris weten de aanvallers van OVC steeds goed te stoppen en winnen veel persoonlijke duels. Sid bewaart daarbij het overzicht en dirigeert de verdediging naar de juiste posities.

Er volgt een mooi 1-2tje tussen Floris en Nickie, Floris wordt echter dwars gezeten door de verdediging en komt niet tot schieten. Joey stuurt Nick naar voren, die Nickie strak aanspeelt, maar de keeper doet zijn werk. Jappie verdient een corner die helaas niet wordt benut. OVC speelt de bal snel over richting Joël, die twijfelt net een seconde te lang en moet machteloos vanaf de grond toezien of er een doelpunt valt. Gelukkig stoort Joey voldoende om de bal in het zijnet te laten verdwijnen. Roy zet met een lange bal voor op Nick, maar de tegenstander zit er goed tussen. De counter volgt en door wat verwarring in de verdediging belandt de bal onbereikbaar voor Joël in de rechterbovenhoek. Dit doelpunt is echter nog niet vastgelegd of bij de uittrap van Wesley komt de bal via Jappie bij Nick en die maakt binnen een halve minuut de gelijkmaker.

Na rust volgt direct een goede kans, maar de uithaal van Nick stuit af op de lat. Driel krijgt een vrije trap tegen vanwege een overtreding en deze wordt prachtig hoog ingeschoten. Vervolgens maakt ook OVC een overtreding, maar die wordt niet bestraft. Roy en Xavier verdedigen goed uit, Xavier rent zelfs een rondje om zijn tegenstander. Nick verdient een corner, die afketst op een paar OVCers, maar Mark staat nog klaar om zijn moment te grijpen. Zij kanonsschot wordt echter goed gestopt door de keeper. Joël doet hetzelfde bij de corner van OVC. Maarten trekt een sprint langs de lijn, zijn voorzet strandt echter op de verdediging. En weer moet Joël een snoekduik maken om verdere uitloop van OVC te voorkomen. Een vrije trap van Wesley wordt door Floris naast het doel gekopt. De volgende aanval komt van Maarten en Nick, maar ook hier zit de keep er goed bij. Met 4 spitsen probeert Driel het tij te keren. Er volgen meerdere doelpogingen en de keeper moet alle zeilen bijzetten om een gelijkmaker te voorkomen. De frustratie bij de spelers begint op te lopen, de scheids deelt meerdere waarschuwingen uit en uiteindelijk heeft Maarten de pech dat hij de spreekwoordelijke druppel is met zijn overtreding. Met een gele kaart op zak mag hij 10 minuten naar de kant. Driel zet een tandje bij met 10 man en maakt via een prachtig schot van Nick dan eindelijk de verdiende gelijkmaker. De gemoederen lopen nu echt hoog op en Driel probeert uit alle macht er nog een overwinning uit te slepen. Maar de bal wil er maar niet in, ondanks alle pogingen van Jappie, Nick, Floris en Nickie. Damian speelt zijn tegenstander uit en zet voor op Floris, die op de 16m wordt neergehaald. Zoals wel vaker deze wedstrijd zien de trainers en supporters dit anders dan de scheidsrechter. Het wordt voor de jongens steeds moeilijker om hun mondje dicht te houden, maar ze laten zich niet uit hun tent lokken en maken de wedstrijd met vereende krachten af. Een wedstrijd met veel kansen, maar ook met veel balverlies, ongelukkige balletjes, overtredingen en een grimmige sfeer. De uitdrukking voetbal is oorlog was hier wel van toepassing. Gelukkig volgend weekend even rust en dan op 2 april met frisse moed aantreden tegen Spero om 12:45 uur op Sportpark Driel.