Schiet m erin!

C-junioren zaterdag, C1, 2e klasse 08

12 maart 2016 13:00

Mick Weijman

Het is prachtig weer, dus is het heerlijk vertoeven langs de lijn. Hopend op wederom een mooie wedstrijd is half Driel uitgelopen om de boys van de C1 aan te moedigen. We hebben VDZ te gast, een elftal dat niet al te hoog geklasseerd staat maar in de vorige wedstrijd een taaie tegenstander bleek. Ze hebben hun huiswerk gemaakt en de tactiek van Driel goed bestudeerd. Bij aanvang van de wedstrijd weten ze menig aanval te stoppen. Driel moet er even in komen. Een snelle sprint van Nickie belooft veel, net als zijn vlijmscherpe uithaal richting doel. Wij staan al klaar om te juichen, maar de bal eindigt snoeihard in het zijnet. Fotograaf Max is aanwezig om alle acties op de gevoelige plaat te leggen.

Roy wurmt zich vrij uit een trio tegenstanders en schuift z'n been uit zodat hij de bal richting Mark kan spelen.
Nickie zet de uitbraak door en speelt op 16m naar Floris, die schiet op doel en Nick loopt m erin: 1-0. Snel daarna zet Jappie voor op Nick en het is 2-0. De volgende aanval komt van VDZ en ze komen gevaarlijk dicht bij het Drielse doel. Jappie en Joël zorgen met vereende krachten voor een mooie redding. De bal gaat weer de goede kant uit en op aangeven van Roy maakt Nickie af en het 3e doelpunt wordt door scheids Mick Weijman genoteerd. Even later moet hij een stevige waarschuwing uitdelen aan de spits van VDZ die zijn frustraties op Joey wil botvieren en naar hem uithaalt.

Gewoon lekker blijven voetballen denkt Mark, hij speelt 2 tegenstanders uit en verdient een corner. Die wordt genomen door Wesley en strak voorgezet. Floris schiet van afstand, maar de bal wordt goed onderschept door de keeper. De volgende actie van Wesley, Floris en Nick is wel succesvol en het is alweer 4-0. Nick raakt bijna z'n tanden kwijt door een schot op korte afstand, maar gelukkig heeft ie een harde schedel. Het volgende doelpunt wordt ingezet door Mark, met een strakke bal langs zijlijn, Nick sprint naar voren en zet voor, Nickie stuurt de bal doeltreffend de hoek in. VDZ perst er nog een tegenaanval uit, maar deze wordt door Joey koppend onderschept.

Na de rust stuurt Sjors een aantal frisse spelers het veld in. Het team moet weer even op elkaar ingespeeld raken en VDZ maakt daar gebruik van door de eer te redden met een moeizaam verworven doelpunt: 5-1. We zijn even bang dat het tij is gekeerd, maar Jappie is op jacht naar een doelpunt en gaat ervoor. Bij een fout van de verdediging loopt hij in op de keeper, die de bal nog maar net kan vastgrijpen. Een schot op doel wordt gestopt en VDZ komt met een counter weer in de buurt van Joël. Zij uittrap bereikt Jappie, die vakkundig Nick aanspeelt. Nick is niet meer te stoppen, komt vrij voor de keep en loopt m zelfs voorbij 6-1. Een door Damian opgezette aan val wordt ook vakkundig afgemaakt door Nick 7-1. Nog een uittrap van Joël vindt Damian, die Nick in één streep doorstuurt en het 8e doelpunt is een feit. En dan is het Jappies beurt, in een prachtige solo actie speelt hij het halve veld over en meerdere tegenstanders uit, de eindstand stopt daarmee bij 9-1.

Volgende week uit tegen OVC om 15:00 uur.