Frozen

C-junioren zaterdag, C1, 2e klasse 08

13 februari 2016 12:30

Frans Essers

Was het vorige wedstrijd koud en nat, nu alleen maar koud en hoe! Toch zijn er behoorlijk wat Drielse supporters op komen dagen, dus het is erg gezellig langs de lijn. Door de voorjaarsvakantie en een griepgolf is de bezetting behoorlijk uitgedund en is er op de valreep één reservespeler gevonden. Ons geheime wapen voor vandaag is de broer van Boris: Pim!

Frans Essers heerst over het veld en we krijgen dan ook een lesje in de regeltjes van het spel. Een aantal senior spelers langs de lijn krijgt onmiddellijk flashbacks van vroegere tijden waarin zij door Frans werden gewezen op de juiste wijze van uitgooien. Genoeg tijd om herinneringen op te halen, want de wedstrijd begint een beetje tam. Al overtuigd van de overwinning komt Driel erg rustig uit de startblokken. Coach Sjors kan zich daarover flink opwinden en begeeft zich in zijn frustratie met enige regelmaat gevaarlijk ver uit zijn vak.  We zien mooie steekpassjes van Xavier en snelle acties van Boris en Nickie, maar echt gevaarlijk wordt het voor SML nog niet. Die krijgen hierdoor voorzichtig hoop dat ze een nederlaag vandaag gaan ontlopen en rukken steeds sterker op.

Joël moet aan de bak, maar dat is hem wel toevertrouwd. Met Joey, Sid, Mark en Boris houdt hij de poort gesloten. Ook de keeper van SML weert zich goed, vinden de mannen langs de lijn. De vrouwen hebben het vooral over zijn mooie outfit. Ook laait langs de lijn de strijd op over wiens nageslacht de mooiste acties laat zien. De boys lijken de aanmoedigingen de horen en gaan wat sterker voetballen, maar gescoord wordt er voorlopig nog niet.

Stevig toegesproken door Sjors komt Driel scherper de kleedkamer uit en de jacht op de doelpunten wordt ingezet. Nick stuurt Damian op weg, die voorzet op Nickie. Met zijn handelsmerk, de sliding op doel, maakt die het eerste doelpunt. Na een ingooi door diezelfde Nickie speelt Damian tot verrassing van SML de bal ineens naar buiten. Daar staat Wesley precies op de goede plek en met een mooie uithaal scoort hij de 2e goal. De vrije trap die hij even later mag nemen lijkt er ook in te gaan, maar ketst helaas af op de lat. Ook Nick wil meedoen in de puntenstrijd en na meerdere pogingen komt hij alleen voor de keeper te staan. Die weet de aanval bijna te stoppen, maar net niet genoeg. Nick weet de bal, terwijl hij al bijna op de grond ligt, nog net met zijn teen een zetje te geven en de bal rolt tergend langzaam in het doel: 3-0.

SML weet dat het gedaan is, maar probeert de schade te beperken. Wesley zet een corner strak voor het doel. Verdediger Joey weet zijn tegenstander af te schudden en kan de bal nog net met zijn linkervoet in de hoek mikken. Met 4-0 op de teller sluiten we de wedstrijd af.

Volgende competitiewedstrijd is op 5 maart (hopelijk met beter weer) uit tegen Eldenia.