It's raining men

Floris Bergacker (afstandschot)

C-junioren zaterdag, C1, 2e klasse 08

30 januari 2016 11:00

Je moet er wat voor over hebben om onze Rood-Witten in actie te zien. Het is koud, het waait en het regent. Heerlijk weer om met een kopje koffie van achter het glas naar een mooie wedstrijd te kijken. Maar helaas staan wij gewoon bibberend en nat langs de lijn. Maar het deel van de mooie wedstrijd klopt gelukkig wel!

We zijn te gast bij ESA, waar nog een enkele wedstrijd op een verzopen grasmat wordt gespeeld. Onze jongens spelen op kunstgras, niet verzopen, wel spekglad. Ook de bal is glad en dat maakt ingooien best lastig ervaart Boris. ESA staat 5e in de ranglijst, dus die kunnen wel wat puntjes gebruiken. Maar Jappie laat meteen zien waarom Driel hoger in de competitie staat, hij passeert de keeper en tikt met de punt van z’n schoen de bal richting doel. Jammer genoeg gaat ie net naast. Bij een volgende aanval maakt de tegenstander een foutje en dat moet je niet in de buurt van Floris doen. “Floris BOEM!” roepen wij vanaf de zijkant en dat doet ie, maar wel heel hoog over. Maar Floris laat het daar niet bij zitten en blijft op jacht naar het eerste doelpunt, met Nickie als zijn wingman. Samen zorgen ze voor paniek bij de achterhoede, waarvan Jappie dankbaar gebruik maakt door koelbloedig de eerste score op de teller te zetten.

Wesley, Damian, Nick, Floris, Jappie en Nickie hebben er lol in om hun tegenstanders eruit te dollen. Jappie haalt uit en raakt de lat. ESA probeert het tij te keren en gaat richting Joel’s doel. Joey en Roy helpen onze keeper om de gelijkmaker te voorkomen. De bal gaat weer naar de juiste kant van het veld en Nickie neemt revanche op een eerdere actie van zijn tegenstander en knalt de bal erin: 0-2. En al snel daarna volgt een voorzet van Nick en slide Nickie er bijna met bal en al in: 0-3. Het fluitsignaal voor de rust klinkt en wij gaan snel naar binnen voor dat kopje koffie en de verwarming.

De scheids en de jongens hebben haast en nog voor de we de koffie op hebben is het spel alweer begonnen. Als we naar buiten komen blijkt het ineens 0-6 te staan. Grapje? Nee dus. Jappie onderschept de aftrap van ESA en stormt rechtstreeks op het doel af en maakt de 4e treffer.  Maarten wint een 1 op 1 duel en schiet het 5e doelpunt erin.  Jappie, Maarten en Floris rukken met vereende krachten op, de keeper van ESA bokst de bal nog weg met zijn vuisten, maar recht op Floris af (en dat moet je niet doen…). Met een prachtige curve schiet hij van afstand de bal onbereikbaar in de bovenhoek.

Na deze snelle reeks volgen nog aardig wat kansen, maar geen doelpunten meer. Dankzij Boris, Xavier, Joey en Mark geldt dat ook voor de tegenstander. De C1 neemt daardoor een voorsprong op Elistha, waar we de 3e plaats mee deelden. Volgende week spelen Elistha en Jonge Kracht (2e) tegen elkaar. Het blijft dringen aan de top van de competitie!

Dankzij de vader van Mika hebben we weer mooie foto's van de boys in actie!