Vol verwachting klopt ons hart

Arnhemse Boys C1

C-junioren zaterdag, C1, 2e klasse 08

21 november 2015 10:30

Broek, P.J.M. van den

Het is koud langs de lijn op zaterdagmorgen 21 november. De wind waait door de bomen en onze makkers staan klaar op het veld. Wij komen eens kijken of we een kadootje kunnen krijgen. De uitslag van deze wedstrijd bepaalt nl. hoe spannend de ranking van de competitie is als we de winterstop in gaan. De top 4 komt vandaag tegen elkaar uit, Elistha tegen Jonge Kracht en Driel tegen Arnhemse boys. Met een gelijk spel tussen de eerstgenoemden en een overwinning op Arnhemse boys zouden we met de eerste 4 van de competitie nek aan nek komen.

De kou is vandaag een extra tegenstander lijkt het wel, want met koude spieren is het lastig voetballen. De Arnhemse boys hebben zich echter voorgenomen om, na het eerste puntenverlies van vorige week, alles op alles te zetten om weer in de top 3 te komen. Ze gaan er dan ook fel in en daar lijken onze roodwitten wat van te schrikken. Toch zien we zeker mooie acties: Wesley die de Arnhemse keeper tot een snoekduik dwingt om de bal uit het doel te houden, Nickie die in volle vaart langs de zijlijn vliegt, Boris die zijn tegenstander er meerdere malen uit dolt en Floris die een soort hindernisparcours in het 16m gebied aflegt en de bal - door de beentjes van zijn tegenstander - keurig voorzet. Xav laat zien dat ie geoefend heeft op zijn slidings en Nick test de zenuwen van de keeper door op volle kracht op m af te denderen. Ook Joël zet zijn beste beentje voor en weet meermaals door hoge sprongen of door zich voor de tegenstander te werpen doelpunten te voorkomen.

Toch gaan we de 2e helft in met een achterstand van 0-2 en na rust gooien onze boys er een schepje bovenop. AB krijgt veel minder kansen en wordt daardoor nog feller. Iets té fel en de Arnhemse aanvoerder moet dan ook het veld verlaten met een gele kaart. De C1 ruikt zijn kans en jaagt op doelpunten. De kansen worden helaas niet verzilverd. Uit frustratie gooit Roy er een hartgrondig "tering" uit (niet persoonlijk bedoeld maar de scheids vat het blijkbaar toch zo op) en mag ook naar de bank. Even later klinkt weer het fluitsignaal en terwijl wij ons afvragen waarom hurkt de scheids om zijn veters te strikken. Ook zijn hupjes waarmee hij voordoet hoe je een bal in moet gooien zorgen ervoor dat er langs de lijn nog wat te lachen valt.

Arnhemse boys weten de kansjes nog wel te benutten en we eindigen dan ook met 0-4 op de teller. De wedstrijd tussen Elistha en Jonge Kracht blijkt te zijn afgelast, dus voorlopig klopt ons hart nog vol verwachting.