17 oktober 2015 Spero MC1 tegen RKSV Driel MC1

Trainster: Joke Opperman

Grensrechter: Norman Verstappen

Leiders: Frank Boeijen en Marsha Martens

Met een lekker achtergrondmuziekje van  HCOB (hockey club Over-Betuwe) begonnen de meiden aan de wedstrijd tegen Spero.

Heel in het begin werd er wat heen en weer geschoten en leek het erop alsof  het niet helemaal lekker zou gaan lopen, maar als snel veranderde het in een mooi samenspel, waardoor Romy in de 3de minuut Driel op 1-0 voorsprong zette.

In de 8ste minuut gingen we weer richting het goal van Spero. Jane gaf een mooie voorzet, die bij een van de Spero meiden voor de voeten kwam en hem bijna in eigen goal schopte, maar Lisa van de Berg wist de bal nog net een zetje te geven en scoorde de 2-0.

Tussen door nog wat corners gecreëerd, maar die wilde er niet in. Ook gaf Rosa Hermsen een mooie voorzet op Jane, waardoor Jane op de keepster af kon rennen maar flink aan de kant werd gezet door een speelster van Spero, waardoor ze niet meer bij de bal kon.

Met een mooie aanval van achteruit  kreeg Jane de bal weer in de voeten en rende ermee naar voren. Romy en Lisa liepen goed mee en de rest van het team sloot ook mooi aan. Romy vroeg de bal, Jane reageerde en gaf hem aan Romy waardoor Driel in de 26ste minuut op 3-0 kwam.

Op een gegeven moment kwam de bal vanuit het middenveld precies tussen Romy en Jane terecht. Ze hadden allebei zoiets van (wie zal hem nemen). Het was Jane die de bal op de slof nam en de 4-0 maakte.

Vlak voor rust maakte Nujin een actie en gaf de bal voor op Jane en ja hoor Jane was op dreef, dus gingen we met 5-0 de rust in.

Na de rust kwam Spero wat meer aan spelen toe en waren wij even wat minder aan de bal. Nog wat kleine kansjes gehad maar die maakten we niet af.

Laura maakte ook nog een mooie actie en schoot op goal, ook die wilde er niet in.

In de 61ste minuut was het Nujin die een voorzet gaf op Romy, Romy struikelde maar corrigeerde snel en wist met links de 6-0 in te schieten.

Door het nette overspelen van alle meiden kwam de bal weer voor terecht. Romy schoot op goal, de keepster liet los waardoor de bal bij Laura kwam die hem vervolgens tegen de benen aan schoot van een tegenspeelster, waarna hij weer bij Romy kwam en Romy er weer voor zorgde dat de keepster hem uit de handen liet glippen (het leek wel een flipperkast), uiteindelijk was het Lisa van de Berg die er met de voet tussen zat en de 7-0 wist te maken.

In de laatste minuut was het Spero die richting ons goal ging, maar Rosa Hermsen voorkwam dat de bal richting onze keepster Rosa de Jong kon komen, die het overigens best koud had gekregen omdat ze vandaag niet zo heel veel te doen had.

Meiden het kan zijn dat je naam niet genoemd is in dit verslag, maar  jullie hebben deze 3 punten, door de goede inzet en het harde werken van iedereen, met zijn allen verdiend.

Top gespeeld meiden.