Doelpuntenregen

DVV C3

C-junioren zaterdag, C1, 2e klasse 08

3 oktober 2015 11:15

Het nieuwe seizoen begint goed voor de C1, ongeslagen door de bekercompetitie met 23 doelpunten in 3 wedstrijden. Het prachtige spel van de Drielse boys belooft veel goeds voor de komende maanden. De eerste competitiewedstrijd worden we echter meteen weer met de beentjes op de grond gezet, Jonge Kracht wint overtuigend met 8-4. Daarna is het knokken tegen Elistha, Driel neemt telkens een voorsprong maar elke keer weet Elistha ook gaatjes in de verdediging te vinden en de bal in het doel van keeper Joel te parkeren. Bij SML komen we weer lekker in het spel, met een fikse overwinning van 8-0 tot gevolg.

DVV zijn we ook al tegengekomen in de bekercompetitie, dus de jongens hebben er vandaag alle vertrouwen in. DVV is echter gebrand op revanche en komt fanatiek uit de startblokken. Er volgen wat angstige momenten rondom de goal van Joel, maar hij weet in samenwerking met de verdediging (Roy-Sid-Boris-Mark) de bal weg te houden. Dan gaat Driel op weg naar de overkant. Nick zet voor op Nickie en die tikt m erin, maar het doelpunt wordt afgekeurd vanwege buitenspel. De C1 is nu goed wakker, maar heeft nog te weinig rust in het spel. Een prachtschot van Jappie knalt tegen de paal en geeft meer vertrouwen. Sid stuurt op pedagogische wijze de verdediging aan waardoor DVV steeds minder kansen krijgt. Beide teams zijn gebrand op de eerste goal. Goed samenspel geeft Nick de mogelijkheid om uit te breken en hij rent koelbloedig op de keeper af. Die gaat te vroeg liggen en moet lijdzaam toezien hoe Nick vakkundig en beheerst de 0-1 maakt. Driel komt op stoom. Damian verrast steeds als een duveltje uit een doosje de verdediging van DVV om verwarring te stichten en die verwarring is compleet als Nickie en Jappie van kant wisselen. De strategie slaagt en het is 0-2. Een langeafstandsschot van Floris gaat net naast. Boris dolt de tegenstander eruit langs de lijn en rent in zijn eentje het halve veld over zonder dat hij wordt ingehaald. Hij speelt af op Jappie, die voorgeeft op Damian en de 0-3 is binnen.

Driel communiceert goed en weet elkaar daardoor steeds goed te vinden. Er volgen 4 doelpogingen achter elkaar, maar de keeper is vliegensvlug en houdt stand. Een uithaal van Wesley mislukt en ook Damian trapt mis waardoor DVV kan counteren, maar Driel countert net zo makkelijk weer terug en Floris loopt m erin: 0-4. Damian plukt professioneel de uittrap van de keeper uit de lucht en speelt naar Mark. Zijn uithaal wordt nog net gevangen door de keeper. Maar dan zet Nickie voor op Nick en is het 0-5. DVV maakt een overtreding op Wesley, maar de scheids lijkt dat niet in de gaten te hebben. Omdat Driel een fluitsignaal verwacht staan ze even stil en DVV benut deze kans en kan ook een puntje maken. De  scheids fluit af voor rust en in de kleedkamer kan Sjors de tactiek voor de 2e helft met zijn team doornemen.

In de tweede helft staan er weer een paar frisse nieuwe spelers in het veld. Joey zet voor, Nickie schampt nog net de bal richting Wesley en die knalt het 7e doelpunt erin. Driel blijft druk uitoefenen en Nickie, vastbesloten nog een doelpunt te maken, breekt uit en legt de bal perfect voor het doel. Maarten staat helemaal alleen voor de keeper, maar krijgt de bal net niet goed op zijn schoen en schiet over. De tactiek van Sjors is kennelijk om de spelers met enige regelmaat te husselen, want ineens zien we onze spelers op andere plaatsen staan en hebben we een nieuwe voorhoede. Floris wint een sprintwedstrijd van zijn tegenstander, maar de bal gaat nog harder –over de lijn. Boris speelt zijn opponent door de beentjes,  Floris is wederom zijn concurrent te snel af en maakt 1-8. Xav staat nu voorin op zijn wondersloffen en wil ook graag een doelpuntje maken. Hij maakt prachtige acties en stuurt met een achterwaarts hakje Boris naar voren die een corner binnen hengelt. Die wordt niet benut, maar het trio Jappie-Mark-Roy  vormt zo’n sterke verdedigingslinie dat DVV geen kans krijgt om op de andere helft te komen. Wesley probeert uit of hij nog steeds van afstand kan mikken en de bal vliegt in een prachtige boog in de hoek: 1-9. Joey doet een Fifaatje en houdt zijn ogen strak op de bal waardoor de tegenstander niet kan afspelen. Sid krijgt daardoor de kans om naar voren te komen, maar de bal gaat naast. Een vrije trap van Nick wordt nog net gered door de keeper.  Er volgt een corner, die keurig door Floris wordt afgemaakt en we eindigen met 10 doelpunten op de teller. Toch is de keeper van DVV wat ons betreft de man-of-the-match, hij heeft geweldig gekeept en een ware doelpuntenregen voorkomen.