Mini Gladiatoren doen zichzelf net tekort: 5-3 verlies

Orion E4

Giph Jaquet (penalty)
Emiel van Muiswinkel (afstandschot)

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 08

12 september 2015 8:45

vanochtend stond voor de jongens de eerste competitiewedstrijd op het programma. Tegenstander en gastheer was Orion E4 uit Nijmegen. Een schitterend sportpark en een officieel E veld, met reclameborden, dug outs etc. waarvan onze spelers best wel vene van onder de indruk waren.
dat was ook wel te zien de eerste tien minuten. De scherpte en felheid die we tijdens de voorbereiding geregeld lieten zien was even weg. Daardoor kon de tegenstander, dmv van een schitterend afstandschot op een 1-0 voorsprong komen. Gelukkig pakten we ons daarna snel en lieten met regelmaat de tegenstander, allemaal 2e jaars overigens, van het kastje naar de muur lopen.
Een handsbal in het strafschopgebied leverde een penalty op in ons voordeel op. De voor het eerst fluitende jonge scheidsrechter had het prima gezien. De pingel werd echter pas in de rebound benut maar de stand was weer gelijk. 1-1.
Daarna drukten we door en kwamen verdiend op voorsprong 2-1. Belangrijker nog was dat we positioneel goed stonden, geconcentreerd van achteruit op bouwden en op balbezit speelden.
na de rust kwam Orion echter al snel op 2-2 en zelfs 3-2. Afstandschoten en een dwarrelden door de handen van onze keeper was ons te machtig. Door goed oorziekten van onze rechtsachter kwamen we weer terug tot 3-3. De wedstrijd kon alle kanten op.
een corner van Orion werd echter bijnde tweede paal ingekopt door de langste jongen van het veld. De Mini Gladiatoren gingen alles op alles zetten om wederom gelijk te komen. Kans op kans werd gecreerd maar op de beslissende momenten waren we te gehaast. Balletje breed mislukte, de bal werd soms net te ver voor ons uit gespeeld. Inmiddels werden posities niet meer bezet, werden uitrapen te gehaast genomen ne speelde  de tegenstander veel in buitenspelpositie (daar wordt helaas bij de E niet aan gedaan).
Vlak voor tijd viel uiteindelijk de 5-3.
jammer maar helaas. Genoeg goede punten gezien om vollgende week mee verde te gaan. Komende trainingslagen worden besteed aan verbeterpunten.
Volgende week wacht UHC E1.