Driel laat zege uit handen glippen in derby tegen GVA

RKSV Driel 1 (zon)

GVA 1 (zon)

Dennis Knuiman (intikker)
... (intikker)

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

7 mei 2016 18:00

Rutten, M.M.T.

Het eerste elftal heeft nagelaten zich al te plaatsen voor deelname aan de nacompetitie. Waar winst tegen GVA daarvoor noodzakelijk was, moest de formatie van trainer Eddy Hagen genoegen nemen met een gelijkspel: 1-1. Het was een meer spannende dan goede wedstrijd op de (ongewone) zaterdagavond.

Driel schoot goed uit de startblokken en kreeg twee grote kansen via Gino de Wild en Richard Willems, maar het leverde geen doelpunten op. Daarna waren de kansen schaars en moesten de toeschouwers wachten tot de slotfase voordat er gejuicht kon worden. Driel kwam op voorsprong via invaller en B-junior Dennis Knuiman. Driel had daarna de wedstrijd kunnen beslissen om daarmee deelname aan de nacompetitie veilig te stellen, maar het ontbeerde geluk bij twee kansen van Richard. Door een ongelukkig moment kwam GVA nog een keer gevaarlijk door wat direct de gelijkmaker opleverde: 1-1 en tevens de eindstand.

Bekijk hier de hoogtepunten uit deze wedstrijd.

Door dit resultaat ligt de strijd om de nacompetitie te bereiken helemaal open. Komende maandag (tweede pinksterdag) speelt het eerste elftal van RKSV Driel bij concurrent HAVO, aanvang 14:00 uur. Beide teams moeten winnen om de nacompetitie te bereiken. Hopelijk gaan er weer veel supporters mee om onze jongens te steunen in Haalderen.