Collectieve wanprestatie RKSV Driel leidt tot historische zege SDOO

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

24 april 2016 14:00

Tintelen, G.H.G. van

Het eerste elftal van RKSV Driel heeft zichzelf in de derby tegen SDOO flink te kijk gezet. Het gemakzucht van “dit doen we wel even” werd genadeloos afgestraft door de Heterenaren die met 2-1 wonnen. Beide teams hadden iets om voor te vechten, maar alleen bij SDOO zag je dat ook echt terug binnen de lijnen. Op basis van een voorbeeldige wedstrijdmentaliteit van SDOO was de overwinning verdiend, Driel kon daar veel te weinig tegenover stellen, ook op voetballend gebied was het ver onder de maat.

In de openingsfase ontsnapte Driel aan een vroege achterstand en bracht Gino de Wild zijn ploeg zelfs op voorsprong. Er kwamen zowel voor als na rust kansen om het duel op slot te gooien, maar er werd met deze mogelijkheden veel te gemakzuchtig omgesprongen. SDOO profiteerde in de slotfase optimaal door tweemaal te scoren zodat de verrassende eindstand 2-1 op het scorebord verscheen. Een overwinning van SDOO op Driel is een zeldzaamheid, de vorige keer was maar liefst 15 jaar geleden.

Komende zondag komt titelkandidaat SML naar Driel, aanvang 14:00 uur.