RKSV Driel toont veerkracht in boeiende wedstrijd bij koploper VVO

VVO 1 (zon)

RKSV Driel 1 (zon)

Kevin Dekkers (vrije trap)
Gino de Wild (omhaal)
Kevin Dekkers (intikker)
Assist: Twan Beijer

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

28 maart 2016 14:00

Mulder, B.G.W.

De inhaalwedstrijd van het eerste elftal van RKSV Driel bij VVO op Paasmaandag is geëindigd in een 3-3 gelijkspel. Onder herfstachtige omstandigheden zagen de toeschouwers een meer aantrekkelijke dan goede wedstrijd die tot het laatste fluitsignaal spannend bleef.

Daar zag het na een half uur niet naar uit. Het gehavende Driel, waar Mark Weijman en Jeroen Peters ontbraken, zat niet goed in de wedstrijd keek al snel tegen een 2-0 achterstand aan door matig verdedigen. Bovendien moest Driel al snel met 10 man verder. Doelman Jim Hendriks met een rode kaart van het veld moest nadat hij buiten het strafschopgebied een overtreding beging. De scheidsrechter marcheerde met de regels, want toen even later Twan Beijer op weg naar het doel van VVO onderuit werd gehaald, kende hij wel een vrije trap toe maar hield daarbij de (rode) kaart op zak. Kevin Dekkers strafte dit wel goed af door de vrije trap knap binnen te schieten: 2-1. Op slag van rust herstelde VVO de marge van 2 in de score door een schitterende volley van afstand binnen te pegelen: 3-1.

Na rust bakte de koploper er weinig van, Driel vocht voor wat het waard was en ging ondanks de minderheid op zoek naar een beter resultaat. En dat kwam er. Gino de Wild maakte de aansluitingstreffer (3-2), terwijl wederom Kevin voor de 3-3 zorgde. In de absolute slotfase werd Driel een penalty onthouden toen Twan binnen het strafschopgebied werd neergelegd. De scheidsrechter oordeelde anders en legde de bal erbuiten. Hierdoor werd stond er uiteindelijk een 3-3 eindstand op het scorebord. Gezien het verloop van de wedstrijd een fantastisch resultaat voor Driel. De mannen van Eddy toonden de juiste mentaliteit en veerkracht en stapten uiteindelijk als morele winnaar van het kunstgrasveld.

Komende zondag gaat het eerste elftal van RKSV Driel op bezoek bij OVC’85, de aftrap in Oosterbeek is om 14:00 uur.

Bekijk hier:

Foto's (gemaakt door Het Geldersche Voetbal)

Foto's (gemaakt door Ben Gal Sportfotografie)