RKSV Driel wint overtuigend lastige uitwedstrijd bij GVA

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

6 december 2015 14:00

Hakvoort, R.F.J.M.

De Sinterklaas heeft zijn hielen laten zien, de kerstman heeft het stokje overgenomen, dus de winterstop nadert met rasse schreden. En met dat laatste is het eerste elftal van RKSV Driel allerminst blij. De formatie van trainer Eddy Hagen verkeert in een puike vorm en is bezig aan een hele goede reeks. De prestaties en het aantrekkelijke veldspel zijn niet onopgemerkt gebleven. Tijdens de uitwedstrijd bij GVA werden de Drielenaren door opvallend veel supporters gesteund, onder wie de ijskoning van deze regio en ex-speler van Driel Han Leijser.

Ditmaal moest GVA geloven aan de Drielse dadendrang, Driel behaalde een overtuigende 2-5 overwinning. Onder aanvoering van uitblinker Gino de Wild, die na lang blessureleed steeds beter in vorm komt, was Driel heer en meester tegen het fysiek sterke GVA.

Vooral de eerste helft was Driel oppermachtig en werd het publiek getrakteerd op veel mooie aanvallen. Na de snelle 0-1 van Lars Dinnissen kwam GVA nog langszij, maar al snel bracht Richard Willems zijn ploeg weer op voorsprong. Nog voor rust liep Driel uit naar een beslissende 1-4 door doelpunten van Gino en wederom Richard. Alle vier doelpunten kwamen voort uit prachtige aanvallen.

Na rust verslapte Driel enigszins waardoor GVA terug in de wedstrijd kon komen via een benutte penalty, maar verder liet Driel het niet komen. Het slotakkoord was voor Gino die zijn goede wedstrijd bekroonde met zijn tweede goal van deze middag: 2-5. Hiermee liet Driel de zevende overwinning op rij noteren.

Komende zondag staat de laatste wedstrijd vóór de winterstop op het programma, dan ontvangt RKSV Driel buurman SDOO. Deze derby begint om 14:00 uur, er is een voorwedstrijd tussen de F pupillen van deze verenigingen. Na afloop is er live muziek in de kantine om dit voetbaljaar feestelijk af te sluiten. Spelers en begeleiders hopen dat veel supporters er zondag ook weer zijn om hen te steunen.