RKSV Driel wint derby bij Jonge Kracht

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

1 november 2015 14:00

Reintjes, H.T.

De twee degradanten uit de derde klasse van vorig seizoen stonden afgelopen zondag tegenover elkaar in de vierde klasse. RKSV Driel won dik verdiend tegen de hoger geklasseerde Huissenaren: 2-3

Driel ging voortvarend uit de startblokken en kwam via Lars Smeenk (met behulp van een Jonge Kracht verdediger) al snel op voorsprong. De sterk spelende Twan Beijer en Kevin Dekkers brachten de formatie van trainer Eddy Hagen binnen het halve uur op een riante voorsprong van 0-3 waarmee het ook ging rusten. Driel kon terug kijken op een zeer sterke eerste helft.

Terwijl veel van de aanwezige toeschouwers dachten dat de wedstrijd gelopen was, kwam daar in de tweede helft toch verandering in. Driel vergat de score verder uit te bouwen door enkele mooie kansen te missen. Halfslachtig ingrijpen van de Drielse verdediging gaf de thuisclub weer hoop: 1-3. Zo werd het nog volledig onnodig spannend. In de slotfase viel ook nog de 2-3, maar verder liet Driel het niet komen en beloonde het zelf met een mooie en verdiende overwinning tegen een topper in deze klasse. Een uur lang heer en meester met een goede spelopvatting, hiermee kan het team verder.

Komende zondag wacht een thuiswedstrijd tegen OVC’85, aanvang 14:00 uur.
Het verslag vanuit het Jonge Kracht kamp kun je hier teruglezen