RKSV Driel behaalt verdienstelijk gelijkspel bij favoriet Trekvogels

Assist: Gino de Wild
... (schot)

27 september 2020 14:30

Het eerste elftal van RKSV Driel heeft voor een verrassing gezorgd door de uitwedstrijd tegen Trekvogels met 2-2 gelijk te spelen. De toeschouwers zagen een aantrekkelijke wedstrijd die 90 minuten alle kanten op kon. De Nijmegenaren zijn samen met Brakkenstein, tegen wie Driel in de competitie-opening ook al een gelijkspel afdwong, en HAVO de grote favorieten voor de titel in de 3e klasse D. De formatie van trainer Adrie van Roosmalen bood wederom prima partij tegen een sterke tegenstander.

In de eerste fase van de wedstrijd tegen Trekvogels had Driel het erg lastig met de felle en beweeglijke Nijmegenaren. Driel probeerde wel te voetballen, maar kwam maar moeizaam in de buurt van het doel van de thuisclub. Het leek te veel ontzag te hebben voor de favoriet. Na een kwartier voetballen was de 1-0 voorsprong (uit een hoekschop) voor Trekvogels dan ook logisch gezien het spelbeeld, al kwam deze treffer tot stand door het niet goed nakomen van de gemaakte afspraken. Hierna gooide Driel meer en meer de schroom van zich af en dat leidde al snel tot de gelijkmaker. Een goede individuele actie van Damian Hendriks werd op weergaloze wijze afgerond door Gino de Wild, hij verschalkte de doelman met een geweldige stiftbal: 1-1. Trekvogels was het goede gevoel kwijt, Driel had de controle over de wedstrijd.

Dit leidde na de theepauze tot een voorsprong, op dat moment niet eens onverdiend. Uitblinker Gino bediende spits Wesley Vree op maat, hij zette zijn ploeg koppend op voorsprong: 1-2. Driel ging vrolijk en brutaal verder, Wesley en Julian Frederiks hadden de derde en wellicht beslissende treffer op hun schoen, maar zij misten op deze cruciale momenten. Wat je wel vaker ziet, is dat dit aan de andere kant wordt afgestraft. De thuisclub maakte halverwege de tweede helft gelijk: 2-2. Nog was de koek niet op, beide teams gingen voor de overwinning en kregen kansen. De aanvoerder van de thuisclub, die verbeten duels uitvocht met de sterk spelende jongeling Jordi Verplak, eiste een hoofdrol op; hij probeerde met een paar schwalbes een penalty te versieren maar de scheidsrechter trapte er niet in. De beste kansen waren in de slotfase voor Trekvogels, maar doelman Robbin Kosman zorgde er met een paar knappe reddingen persoonlijk voor dat zijn ploeg een punt mee kon nemen naar Driel.

Met dit gelijkspel beloont Driel zichzelf voor de ontwikkeling die de jonge formatie doormaakt in de zware openingswedstrijden van deze nieuwe competitie. Komende zondag wacht met GVA in een thuiswedstrijd de volgende krachtmeting, aanvang 14:00 uur.