Start competitie debacle voor RKSV Driel

AFC Quick 1890 1 (zon)

RKSV Driel 1 (zon)

22 september 2019 14:00

Het eerste elftal van RKSV Driel is de nieuwe competitie dramatisch gestart, de uitwedstrijd tegen het Amersfoortse AFC Quick 1890 werd met 5-0 verloren. Op alle fronten werd Driel afgetroefd, ook op bezieling en instelling terwijl dit vrijwel altijd goed in orde was.

In de laatste 3 wedstrijden moest de formatie van trainer Adrie van Roosmalen liefst 15 tegendoelpunten incasseren, een ongekend hoog aantal voor Drielse begrippen.

De ruime nederlaag vorige week in de laatste bekerwedstrijd had het vertrouwen van de Drielenaren geen goed gedaan bleek al snel in de wedstrijd. De openingsfase leek nog redelijk met een goede kans voor Sidar Özcelik, maar hij miste. De eerste beste kans voor de thuisclub was wel raak, de afronding van de spits was erg overtuigend waarmee het verschil binnen de lijnen gelijk duidelijk werd. Driel was hierna van slag en stapelde fout op fout, het hielp de tegenstander om simpel de score te verhogen. Tot de pauze gebeurde dat slechts één keer en daarmee mocht Driel zijn handjes dicht knijpen. De supporters die de lange reis hadden ondernomen, hadden de hoop dat Driel na de thee uit een ander vaatje zou tappen maar die hoop werd al snel de grond in geboord. Binnen de kortste keren scoorden de gastheren opnieuw 2 keer. Driel bleef proberen de stand een beter aanzicht te geven, maar het was de hele middag net niet. In de slotfase scoorde de thuisclub nog één keer waardoor de eindstand 5-0 werd. Een ontluisterend begin van de nieuwe competitie. Jeroen Peters maakte na lang blessureleed in de slotfase zijn rentree.

Het eerste elftal krijgt wat meer tijd om de scherven te lijmen, want komende zondag zijn er geen competitieverplichtingen. Er wordt dan wel geoefend thuis tegen Beuningse Boys, aanvang 12:00 uur.

Zondag 6 oktober reist het eerste elftal voor competitieverband opnieuw naar Amersfoort voor de uitwedstrijd tegen VVZA, aanvang 14:00 uur.