Eenvoudige overwinning in bekerwedstrijd tegen DSZ (0-4)

DSZ 1 (zon)

RKSV Driel 1 (zon)

1 september 2019 14:00

Zondag 1 september opende RKSV Driel 1 officieel het seizoen 2019-2020 met een bekerwedstrijd tegen SV DSZ.

De drielenaren waren vanaf de aftrap (veel) beter. Dit resulteerde nog niet zozeer in echte kansen maar wel in een groot veldoverwicht. Nadat eerst nog een aantal kansen werden gemist, ging het na een minuut of 25 ineens wel heel erg snel. In een tijdsbestek van 12 minuten!! scoorde Driel namelijk 4 doelpunten.

Gino opende de score na een fraaie combinatie door het midden met Wesley van Brakel (definitief doorgeschoven vanuit de JO19-1). Vervolgens was Sidar tweemaal succesvol. De 0-3 was overigens wel een heel mooi doelpunt. Een heerlijke voorzet van nieuwkomer Daniel de Gucht belande op het hoofd van Sidar, die de bal schitterend achter de doelman kopte. Ook de 0-4 van Kevin was een mooi doelpunt. Vanaf randje 16 poeierde hij de bal diagonaal binnen.

De 2e helft was van een beduidend minder niveau. DSZ probeerde het wel, maar werd sporadisch gevaarlijk. Onze jongens schakelden enkele tandjes terug en werden onzorgvuldig in balbezit. Al met een al een prima overwinning.

Dinsdag 3 september speelt Driel thuis een oefenwedstrijd tegen UHC. Aanvang 20:30 uur.

Zondag staat tijdens de kermis de thuiswedstrijd tegen Voetbalacademie v.v. Trekvogels op het programma; aanvang 14:00 uur.