RKSV Driel gaat kopje onder bij DIO’30

DIO '30 1 (zon)

RKSV Driel 1 (zon)

23 september 2018 14:00

Het eerste elftal van RKSV Driel heeft de eerste competitiewedstrijd verloren, in Druten was DIO’30 onder barre herfstachtige weersomstandigheden te sterk: 3-0. Het verlies van vier basiskrachten t.o.v. vorig seizoen heeft zijn tol geëist in de Drielse selectie, de formatie van de nieuwe trainer Peter Jacobs is nog in opbouw naar de juiste samenstelling.

De openingswedstrijd van dit nieuwe seizoen was gelijk een lastige, want met DIO’30 trof Driel gelijk een ploeg die ambities hogerop heeft. Het krachtsverschil was alleen de eerste helft zichtbaar, de thuisclub maakte direct het definitieve verschil door drie maal te scoren mede door onvoldoende ingrijpen van de Drielenaren.

Na de theepauze kwam Driel veel beter voor de dag, bood het prima partij en was het bij vlagen zelfs de bovenliggende partij. Veel kansen leverde dit niet op, de doelman van de thuisclub moest alleen een paar keer handelend optreden bij halve kansen. Positief was de werklust en de goede instelling die de spelers van Driel lieten zien. Hopelijk vormt de tweede helft van deze wedstrijd een opmaat voor het vervolg in deze competitie. Te beginnen komende zondag in de thuiswedstrijd tegen Brakkenstein, aanvang 14:00 uur.