RKSV behaalt in spectaculaire wedstrijd belangrijke overwinning op Roda’28

... (intikker)
Stijn Teunissen (afstandschot)

21 oktober 2018 14:00

Het eerste elftal van RKSV Driel heeft de tweede overwinning van het seizoen binnen, de thuiswedstrijd tegen nieuwkomer Roda’28 werd met 4-3 gewonnen. Hier zag het lange tijd niet naar uit, maar de spelers van Driel rechtten net op tijd hun rug om aan het langste eind te trekken. De aanwezige toeschouwers kregen in deze spectaculaire wedstrijd waar voor hun geld, waarbij mooie doelpunten waren te zien.

In de eerste helft zag het er niet naar uit dat de thuisclub de winst zou pakken. Integendeel, de gasten uit Winssen legden Driel het zwijgen op door met hun snelle spitsen in de counter voor veel gevaar te zorgen. Dit leverde al snel de 0-1 op door plaaggeest van deze middag Pim Tromp. Dezelfde speler verdubbelde de voorsprong na knullig balverlies op het Drielse middenveld: 0-2. Hiermee liep Driel achter de feiten aan, maar het knokte zich terug in de wedstrijd. Gino de Wild was dichtbij een treffer en aan de andere kant moest doelman Gijs Meeuwsen handelend optreden om voor de rust grotere schade te voorkomen. Vlak voor de theepauze bezorgde Kevin Dekkers Driel de aansluitingstreffer door van afstand raak te knallen: 1-2.

Na rust tapte Driel uit een ander vaatje en drong het de tegenstander ver terug. Dit leverde grote kansen op voor Jeroen, Sidar en Gino, maar aanvankelijk nog zonder het gewenste resultaat. De gelijkmaker kwam alsnog door een rake kopbal van Wim Janssen: 2-2. Iedereen verwachtte dat Driel nu zou doordrukken, maar de formatie van trainer Peter Jacobs kreeg opnieuw een domper te verwerken toen Tromp in de counter zijn derde treffer van de middag maakte: 2-3. Driel kon weer in de achtervolging, het team liet zien over de juiste instelling te beschikken en toonde wederom veerkracht. Invaller Stijn Teunissen maakte van grote afstand de schitterende gelijkmaker door de bal van grote afstand fantastisch over de doelman te leggen. Kort daarna opnieuw een geweldige actie van Stijn wat ook een heerlijke treffer opleverde: 4-3. Het werd nog even spannend voor de goal van Gijs toen Roda’28 er nog een slotoffensief uitperste, maar Driel hield prima stand.

Bekijk hier de doelpunten.

Een knappe en belangrijke overwinning wat Driel het nodige vertrouwen moet geven voor de komende weken waarin 2 uitwedstrijden op het programma staan.

Te beginnen komende zondag bij Germania, aanvang 14:00 uur.