RKSV Driel toont veerkracht en verrast tegen Rood-Wit met gelijkspel

... (afstandschot)

3e klasse D

14 april 2019 14:00

Opnieuw heeft het eerste elftal tegen een ploeg uit de top van de 3e klasse D een goed resultaat geboekt, de thuiswedstrijd tegen het ambitieuze Rood-Wit eindigde in een 2-2 gelijkspel en deze uitslag gaf de verhoudingen prima weer.

Dat de formatie van trainer Peter Jacobs aan het einde van deze wedstrijd toch nog een punt overhield, zag het halverwege de eerste helft niet naar uit want toen keek Driel tegen een 0-2 achterstand aan door twee mooie doelpunten van de Groesbekers. Zij waren tot dan toe ook wat feller waardoor ze de meeste duels wonnen. Maar de achterstand was voor Driel een teken om er een schepje bovenop te doen. Rick Beijer hielp zijn ploeg daarbij een handje door van afstand de aansluitingstreffer te maken: 1-2.

Na de theepauze had Driel de wind mee en ging het op jacht naar de gelijkmaker. Die viel ook, Stijn Teunissen zette goed druk op de verdediging van de gasten waardoor hij de bal veroverde en koelbloedig afrondde: 2-2. Driel probeerde nog voor de winst te gaan en zag daarbij een doelpunt afgekeurd, maar ook daarmee hielden de teams elkaar in evenwicht omdat Rood-Wit dit overkwam in de eerste helft. Uiteindelijk werd 2-2 de eindstand en daarmee kon iedereen prima leven. Voor Driel opnieuw een bewijs dat het team zich prima ontwikkelt.

Komend weekend is er met Pasen een dubbel programma. Zaterdag is er de uitwedstrijd tegen Roda’28, aanvang 18:00 uur. Maandag staat er opnieuw een uitwedstrijd op het Paasmenu, dan wordt er in Nijmegen om 14:00 uur afgetrapt tegen Blauw Wit.