RKSV Driel doet zichzelf de das om tegen DVOL

DVOL 1 (zon)

18 november 2018 14:00

Het eerste elftal heeft de belangrijke thuiswedstrijd tegen DVOL verloren met 2-3. De formatie van trainer Peter Jacobs had de nederlaag vooral aan zichzelf te wijten vanwege persoonlijke fouten en domme kaarten. Vanwege een schorsing ontbrak Gino de Wild als gevolg van de rode kaart in de vorige wedstrijd.

De wedstrijd begon nog gezapig met weinig goed voetbal. Halverwege de eerste helft kwamen de gasten op voorsprong door de lange en kopsterke spits. Direct maakte Driel gelijk, na een fraaie aanval was Wim Janssen de afmaker. Niet veel later kon Driel opnieuw in de achtervolging toen doelman Gijs Meeuwsen zich verkeek op een houdbare inzet: 1-2. Nog voor rust leek Driel in een kansloze situatie te komen. Leroy Neumann werd met een rode kaart terecht van het veld gestuurd na een wilde charge, waarmee hij zijn ploeg dupeerde. Overigens trad de warrig leidende scheidsrechter inconsequent op, want voor rust liet hij na adequaat op te treden toen Lars Dinnissen werd nagetrapt.

Na de theepauze probeerde Driel met vechtlust in de wedstrijd te blijven en kreeg het zelfs kansen. Han Leijser zag zijn inzet ternauwernood gekeerd door de Lentse doelman. Vervolgens liep DVOL uit naar 1-3 toen de Lentse spits de Drielse defensie opnieuw de baas was. Driel gaf zich nog niet gewonnen en kreeg via Sidar Ozcelik een grote kans op de aansluitingstreffer, maar de bal werd van de lijn gehaald. De treffer viel later alsnog toen Wesley Vree raak tikte: 2-3. In een alles of niets slotfase ging Driel volop voor de gelijkmaker, maar de beloning bleef uit. Discutabel optreden van de Lentse grensrechter en scheidsrechter waren zeker niet in Driels voordeel, maar vormen geen verklaring voor de nederlaag. Die moet Driel bij zichzelf zoeken.

Komende zondag gaat Driel op bezoek bij koploper HAVO, aanvang 14:00 uur.