Strijdvaardig RKSV Driel wint uitwedstrijd bij Beuningse Boys

Jeroen Peters (penalty)

3e klasse D

4 november 2018 14:00

RKSV Driel heeft de eerste uitoverwinning van het seizoen te pakken, Beuningse Boys werd met 0-1 verslagen.

Het eerste elftal van RKSV Driel heeft een stijgende lijn te pakken. Werd in de voorbereiding op dit seizoen de bekerwedstrijd uit bij datzelfde Beuningse Boys nog kansloos verloren (0-4), nu was het een andere wedstrijd en trok Driel aan het langste eind, dat was belangrijk voor de stand op de ranglijst in de 3e klasse D. Het team van Peter Jacobs ontwikkelt zich goed, er is een teamgeest met veel vechtlust ontstaan waar menig tegenstander moeite mee heeft. Dit heeft de laatste weken resultaat en dus de nodige punten opgeleverd. Het team straalt plezier en enthousiasme uit, iets wat aanstekelijk werkt.

In de openingsfase in Beuningen was het van beide kanten aftasten. Na ruim een kwartier kreeg Driel een strafschop nadat Stijn Teunissen binnen de zestien werd neergehaald. Routinier Jeroen Peters benutte de penalty koelbloedig: 0-1. De organisatie bij Driel was weer goed op orde, waardoor Beuningse Boys moeite had een opening te vinden. Ze stichtten alleen wat gevaar bij standaardsituaties. Net voor rust kreeg Driel een tegenslag te verwerken. Gino de Wild werd door twee tegenstanders veel te hard aangepakt, maar de scheidsrechter trad niet adequaat op. Dit leverde frustraties bij Gino op, die hij uitte richting de leidsman. Deze was hier niet van gediend en gaf Gino geel. Gino gaf nog eens commentaar en kon direct met zijn tweede gele kaart en dus rood, vertrekken.

Na de theepauze verdedigde Driel de voorsprong met verve. Beuningse Boys wist de Drielse veste niet te slechten en ook in de standaardsituaties bleef Driel overeind. Een enkele keer probeerde Driel in de counter nog gevaarlijk te worden, maar kwam daarvoor net wat kracht te kort. Een kwartier voor het eindsignaal kreeg Driel wat meer lucht toen ook een speler van de thuisclub met twee keer geel kon inrukken. En zo kon Driel de wedstrijd wat eenvoudiger uitspelen en de belangrijke driepunter mee naar huis nemen. Opnieuw een groot compliment aan het gehele team voor de strijdlust waarop deze overwinning werd behaald.

Komend weekend is er geen competitieprogramma voor het eerste elftal van RKSV Driel. Het organiseert wel zaterdagavond 10 november de jaarlijkse quizavond, kijk voor meer informatie elders op onze site.

Zondag 18 november hervat Driel de competitie met een thuiswedstrijd tegen DVOL, aanvang 14:00 uur.