JO13-1 pakt de Arnhem Cup!!

RKSV Driel JO13-1

OBW JO13-1

Giph Jaquet (afstandschot)
Assist: Ryan de Boer
Luuk Wester (schot)
Luuk Wester (stift)

Groep 1 finale

3 juni 2018 13:00

Een hele wedstrijd in de benen en nog een te gaan: de finale voor de Anrhem Cup tegen OBW JO13-1!

We beginnen niet zo sterk, de jongens zijn duidelijk moe en hebben inspiratie nodig. Die krijgen ze van OBW, een vrije trap op de rand zestien tegen. Keeper Ties stopt in eerste instantie, maar de rebound wordt erin getikt omdat wij niet snel genoeg reageren 0-1. Dan zijn we wakker en wordt er weer gevoetbald. Combinaties gaan beter lopen en de verdedigers van OBW hebben het lastig tegen Owen en Ruben. Ruben wordt getackeld en zijn tegenstander krijgt geel. Paar voorzetten en corners maar nog geen goal. Dan krijgt Giph de bal op het middenveld van Julian, hij kijkt en schiet schitterend vanaf 20 meter de bal in de rechter bovenhoek 1-1. Gejuich vanaf de tribune, waar de meergereisde ouders uit hun dak gaan, top! We houden de druk erop, maar geen goals meer.  Rust.

Even oppeppen in de kleedkamer. Goed teruggekomen na de achterstand en sterk bezig. Doorgaan!

Tweede helft zitten we er bovenop en al snel kan Ruben via een actie op rechts doorlopen naar de keeper en de 2-1 erin schieten! OBW gaat met 4 spitsen spelen dus oppassen geblazen. Ryan houd zijn man goed kort op rechts, Jesse en Melle mandekking in het midden, Teun mandekking linksachter. En altijd weer Emiel erachter voor de rugdekking. Op het middenveld zijn alleen nog Julian en Giph over. Julian heeft de mid-mid in de tang en Giph strooit mooie pasjes. Onze voorhoede blijft levensgevaarlijk, Ryan diep op Ruben,  boogballetje op Luuk Wester, die de bal tegendraads over de keeper lobt 3-1! OBW heeft handen en voeten nodig, vrije trap voor ons op rand 16.  Giph schiet de bal prachtig op de lat! Dus geen goal. OBW komt er gevaarlijk uit en weet de spits te vinden, zijn inzet wordt echter keurig gepakt door Ties. We gaan nog beter spelen (en OBW verliest geloof in de winst), mooie combinaties, 1-2-tjes, mooie verdedigende acties, Teun en Mike die elkaar aflossen met afstoppen tegenstander. Dan een mooie steekpass van Julian op Luuk Wester die keurig de 4-1 erin schiet. Afstnadschot van Jesse gaat net naast. Dan is het gedaan voor OBW, nog een paar minuten en weer een mooie steekpass, van Jesse op Luuk Wester, die met een stiftje de keeper passeert; hattrick! 5-1 Wat een gejuich op de tribune, geweldig!

Er wordt afgefloten en met nog een sterke wedstrijd pakken we de Arnhem Cup! Wat een mooi einde van het seizoen! En wat een inzet vandaag van allemaal, super! Verdiend gewonnen! Mooie beker erbij en allemaal een medaille.