J013-1 wint overtuigend halve finale Arnhem Cup

MASV JO13-1

Groep 1 Arnhem Cup JO13 Poule B

3 juni 2018 11:00

Paar weken geleden sterk de kwartfinale gewonnen van Duno (2-8) en nu op naar de halve finale tegen MASV. We hebben hulp van Dyon, Teun en Ties omdat we niet compleet zijn.

We beginnen sterk, meteen de druk op de tegenstander en vastzetten op hun helft. Ruben gebruikt zijn snelheid op rechts en loopt een paar keer langs zijn tegenstander. Helaas beland de voorzet niet in de goal. In het midden zijn Julian, Giph en Jonas sterk bezig. Een eerste corner voor Driel wordt nog gemist, maar de tweede corner gaat beter. Emiel rent mee naar voren en kopt bij de tweede paal mooi de 0-1 binnen! Lekker begin. We houden de druk erop en achterin houden Ryan, Melle en Mike de boel op slot. Emiel geeft iedere keer op juiste moment rugdekking. Tegenstander krijgt geen kans. Wester krijgt de bal via Jonas, met een mooi boogballetje zet hij Ruben voor de keeper, 0-2!  Kort daarop een corner mee en een vrije is voor het inkoppen voor Wester, net over.. Blijft spannend zo. Meteen daarna maakt hij het goed door een volgende corner uit de kluts in te tikken 0-3. Duel worden nu feller op het middeveld, de beuk gaat er af en toe goed in. Julian wordt van achter getackeld en ook Mike krijgt in een duel een flinke schop. Dan een prima pass van Wester op Owen die de 0-4 erin schiet. Dat is een mooie stand om de rust in te gaan.

Even bijpraten, concentratie vasthouden en weer gaan!

Dyon komt op links erin, Teun linksmidden en Jesse rechtsachter. Direct na rust is MASV fanatiek en keeper Ties brengt goed redding op een laag schot. Ook een corner pakt hij goed vast. We hebben de controle over de wedstrijd. Jesse onderschept op snelheid een pass en legt hem in de hoek bij Owen, die gaat de 16 binnen en via een tegenstander komt de bal terug bij Jesse die met buitenkant rechts de bal in de lange hoek schiet 0-5!  Dan komt MASV er toch nog een keer goed door en ze scoren 1-5! We houden controle over de wedstrijd, Teun is sterk op het middenveld, Dyon zorgt voor gevaar op links, twee lage voorzetten worden net onderschept. Julian loopt vele meters en zorgt ervoor dat de middenvelder van MASV er niet aan te pas komt. De laatste noot is voor ons. Op rechts komt de bal bij Owen, die laag voorgeeft, Luuke Wester schiet nog tegen de keeper, maar Luke Demon tikt hem er netjes in 1-6!

Niet lang daarna fluit de scheidsrechter af en hebben we de halve finale ovetuigend, als team, gewonnen!

Arjan