Driel haalt uit bij Duno

DUNO D JO13-1G

Groep 1 Arnhem Cup JO13 Poule B

16 mei 2018 19:00

Een wedstrijd voor de Arnhem-Cup tegen Duno JO13-1. In de najaarcompetitie was tegen Duno een van onze beste wedstrijden, gaan we dat vandaag overdoen? We beginnen heel geconcentreerd, verdediging met Mike, Melle, Emiel en Jesse. Op het middenveld Giph, Julian en Jonas. Voorin Ruben, Luuk Wester en Bas. We zetten Duno de eerste tien minuten vast, ze komen niet eens op onze helft. We krijgen 5 corners mee, maar de bal wil er niet in. Een uitbraak van Duno wordt goed aangepakt door onze verdedigers, Jesse en Emiel vullen elkaar goed aan. In het midden komen er geen lange ballen meer door, Melle zit strak op de spits en laat hem niet aannemen en op links houd Mike de boel dicht. Er moet natuurlijk wel gescoord worden, het is druk voor de goal en uit de kluts schiet Luuk Wester de 0-1 binnen. We blijven doorgaan en even later een corner vanaf de rechterkant. Ruben legt hem neer en Julian kopt keurig de 0-2 binnen. We blijven prima spelen, Ruben is een plaag op rechts, Bas en Jonas sterk op links, Luuk Wester steeds aanspeelbaar in het midden. Julian en Giph sterk in het midden. Er worden ook veel lange ballen direct gekopt in plaats eerst laten stuiteren. Julian schiet met een schitterend schot de bal bijna in de kruising, maar met een mooie zweefduik duikt de keeper hem eruit. Luuk Demon schiet vanuit de kluts net over en Luuk Wester stuit twee keer op de keeper. We blijven doorgaan en na een korte solo door het midden schiet Ruben de 0-3 binnen. Wisseltijd, Owen op links en Luuk Demon middenveld. Einde eerste helft staan er er toch opeens 2 man voor Stijn, maar die is 1:1 ijzersterk en red. We gaan met 0-3 voorsprong de rust in. Aangezien we zelf vorige week van een 0-3 zijn terug gekomen naar 3-3 is het wel koppie erbij houden.

Tweede helft:  he, de keeper van Duno staat nu in de spits? Al snel blijkt waarom, hij is razendsnel en speelt makkelijk een paar man uit. Alle hens aan dek dus, want alle ballen gaan naar hem. We schieten zelf twee keer op de lat en vervolgens is het toch raak na een snelle uitbraak scoort Duno de 1-3. Duno krijgt wat vertrouwen terug en even later staan ze weer voor Stijn, die wederom sterk red. Gelukkig, want nog een goal tegen was niet goed geweest. we zijn weer wakker en gaan sterk verder. Achterin pakken meerdere verdedigers de snelle spits op, zodat die minder kan doen. Bij Duno staat nu wel een minder goed keeper op de goal, want de keeper van de eerste helft loopt nu in de spits. Dat is toch ook goed nieuws voor ons, want deze keeper is minder sterk. Ruben eruit, Luuk Wester op rechts en Owen in de spits. Na een mooie aktie van Owen kan Luuk Wester de bal in het net tikken 1-4. Dan onderschept Bas de aftrap van Duno, geeft een steekpass op Owen die de 1-5 erin schiet. Gaat lekker zo. Duno geeft niet op en weer na een snelle aanval ligt de 2-5 erin. Een volgende Duno aanval wordt door Luke Demon effectief afgestopt met een nuttige overtreding. Vrije trap tegen op de rand 16, maar die gaat er niet in. Snelle aanval over rechts van Duno, snelle spits speelt 4 man voorbij, maar de vijfde (Emiel) hindert genoeg, zodat Melle de bal weg kan pegelen. Owen is in zijn element in de spits en continu gevaarlijk. Na een mooie solo schiet hij de 2-6 erin. Dan hebben we de tegenstander op de knieen, vanuit een corner schiet Julian de 2-7 erin en even later mag Jonas de 2-8 noteren na een passje van Luuk Wester. Oh ja, Bas had ook nog een kans voor leeg goal, maar een polletje lag in de weg :-)

Hard  gewerkt allemaal, iedereen heeft een grote steen bijgedragen aan deze mooie onverwinning! Op naar de halve finale.

Arjan