JO13-1 speelt sterk tegen Spero

Luuk Wester (schot)
Luuk Wester (intikker)

19 mei 2018 8:30

We spelen op een F-tijd,  08.30u gaat de bal rollen  in Elst. We zijn. als vaker, niet direct wakker en Spero is meteen gevaarlijk. Met een snelle en grote linksbuiten en rechtsbuiten komen ze twee keer voor de goal, gelukkig over en naast. Dus tijd om wakker te worden. Spero is nog een keer dichtbij de openingstreffer, de bal gaat er niet in. Gelukkig komen we hierna beter in het spel. De buitenspelers worden goed aangepakt door Jesse en Mike en in het Centrum waken Emiel en Melle. Onze aanvallen worden mooier en Spero krijgt geen grip op Ruben, na een mooie loopactie, kapt hij vlak voor de goal de verdediger uit en staat 1:1 met de keeper. Hij denkt dat hij geen tijd heeft en schiet snel met links, keeper red. Evenlater een mooie aanval over de andere kant en een hard schot knalt op de lat. Een goal van Luuk Wester wordt afgekeurd op buitenspel (terecht). Goed bezig, met een schitterende steekpass speelt Julian Ruben vrij op rechts, zijn voorzet beland bij Luuk Wester die de bal bekeken in de hoek schiet 0-1. Dat is lekker en even later is het weer raak, ditmaal een steekpass van Giph op Ruben, voorzet en Luuk Wester tikt in 0-2. Nu hebben we goed grip op de wedstrijd. Jonas en Bas op links zorgen voor gevaar, Bas kopt bijna een corner binnen :-) . Julian jaagt alles af op het middenveld. Luuk Demon komt erin en pakt over van Emiel in het centrum. Nog een strakke actie van Melle die op links met een schitterende tackle de bal net mist en de doorgebroken speler raakt. Vrije trap tegen, maar die verdwijnt over de achterlijn.

Tweede helft, meteen kansen voor Driel, een kopbal van Giph in handen van de keeper, geplaatst schot geblokt en een hard schot van Bas geblokt. De aanvallers van Spero komen er niet meer langs, Jesse heerst op rechts en loopt de tegenstander eruit, Emiel is sterk in het midden en Mike gebruikt zijn lange benen op links om iedere net op tijd de bal te onderscheppen. Hoge uittrappen gaan direct terug. Wat vooral opvalt is dat ons spel veel verzorgder is, nette passes en goed loopacties. Mooie combinaties op links van Melle, Owen en Bas. Jonas zet Ruben vrij op rechts, die gaat door het midden en wordt neergehaald. Vrije trap mee op de rand 16 meter. De keeper van Spero wordt boos en schiet de bal weg, hij krijgt een gele kaart en moet er 10 minuten uit. Er wordt nog een speler boos en die loopt het veld af. Vrije trap genomen door Bas zeilt over. Met een man meer controleren we de wedstrijd en ziet Ruben op het eind zijn goede spel beloond met de mooie goal 0-3 , laag en hard in de hoek.

De scheids fluit af en we hebben een mooie 0-3 overwinning erbij. Goed gespeeld allemaal!

Arjan