JO13-1 sluit seizoen winnend af tegen SVO

Luuk Wester (penalty)

26 mei 2018 12:30

Stefan Emons

Laatste wedstrijd van het seizoen, voor ons staat er niets meer op het spel. Bij de tegenstander wel, die zijn derde en met twee keer winnen kunnen ze kampioen worden, We zijn compleet en beginnen met Ryan, Emiel, Melle en Mike achterin, Giph, Julian en Jonas in het midden en Bas, Luuk Wester en Ruben voorin. Wissels: Luke Demon, Jesse en Owen. Vanwege de warmte is er een extra drinkpauze ingelast op de 15 min.

Vanaf de eerste minuut wordt er goed gevoetbald door beide teams. Ondanks de warmte gaan ze er vol voor. Het eerste gevaar komt van Driel, waar Ruben op rechts de verdedigers van SVO eruit loopt. Een eerste schot gaat naast. Onze middenvelders weten de spitsen goed te vinden en ook op links is er gevaar via Bas. Corner voor Driel: voor de wedstrijd nog instructies meegegeven, "niet allemaal op de 5m gaan staan, ook op de rand 16". Corner ketst af en beland bij Bas (rand 16) die in een keer verwoestend uithaalt en de 1-0 noteert. Prachtige goal!. Dat laat SVO niet zomaar over zich heen komen en ze gaan vol op jacht naar de gelijkmaker. Die volgt korte tijd later met een vloeiende aanval over rechts, een man vrij voor de keeper die hem netjes intikt 1-1. SVO blijft druk zetten en Mike, Melle, Emiel en Ryan moeten aan de bak. Met goede dekking en goede communicatie houden ze de boel goed dicht. Ryan grijpt goed in, daarachter staat Emiel als tweede lijn sterk te spelen. Melle kopt veel hoge ballen weg. Mike heeft een snelle tegenstander dus die heeft ook zijn handen vol. Via Giph beland de bal bij Luuk Wester die met een gekrulde voorzet Ruben vrij voor de keeper zet: 2-1.  Dan SVO weer, wij denken dat een bal achter is, maar de SVO keeper red en schiet hard naar voren. Terwijl wij met de rug naar bal terug wandelen zeilt de bal naar rechts, waar de rechtsvoor van SVO een mooie voorzet bij de spits neerlegt. Die schiet van dichtbij over..  even de aandacht er weer bij.  Julian wint veel duels op het middenveld en geeft mooie passes over links en rechts. Weer een corner, dit keer neemt Bas hem. De bal valt in de 16 meter via de rug van Melle (assist!) zo voor de voeten van Julian, die netjes de 3-1 intikt. We hebben de wedstrijd onder controle tot aan de rust.

Na de rust gaat SVO hard op zoek naar doelpunten. Luuk Demon, Jesse en Owen zijn in het veld gekomen. We moeten flink verdedigen achterin, Jesse loopt de linksvoor eruit en ruimt op. Even later een flink fysiek duel achterin en een vrije trap tegen. Die gaat over de achterlijn. Luke Demon en Owen werken hard op het middenveld en rechtsvoor. Een scrimmage in het doelgebied van SVO en uiteindelijk wordt Julian overduidelijk neergehaald. Penalty mee. Dat is een prooi voor Luuk Wester die hard en laag inschiet 4-1. Nu hebben we de wedstrijd onder controle, er volgen nog meer aanvallen en mooie acties, iedereen werkt hard in de brandende zon. Een afstandschot van Jesse zeilt net voorlangs. We wisselen nog wat door en Ryan komt zowaar linksvoor te staan, waar hij nog bijna een corner intikt.  SVO laat het erbij en creeert geen echte kansen meer en achterin zit het bij ons goed dicht.

Mooi om de laaste wedstrijd winnend af te sluiten en ook de complimenten te krijgen van de coach van de tegenstander "verdiend gewonnen",  ouders langs de kant applaudiseren wanneer de jongens van het veld af stappen. goed gespeeld allemaal, in 27 graden (op kunstgras) volle inzet. Volgende week de Arnhem-Cup :-)

Arjan