Hard werken beloond met overwinning

Eldenia JO13-2JM

Ruben Neuhaus (intikker)
Luke Demon (corner)
Giph Jaquet (corner)

24 maart 2018 12:30

Robbin Kosman

We hadden nog wat goed te maken na de wedstrijd in het najaarsseizoen...Die werd met 3-2 verloren en daar waren we toen goed ziek van, vooral de manier waarop. Last-minute strafschoppen tegen vallen nooit goed. Dus vandaag volle bak er tegen aan. Vanaf het begin wordt er hard gewerkt en Eldenia wordt goed vast gezet, ze komen er bijna niet uit. Onze verdediging houd de vrouwelijke spitsen van Eldenia goed in de gaten en geven ze geen ruimte. De inzet wordt beloond wanneer Julian goed doorzet en vanaf de achterlijn terug legt op Ruben 1-0! Kort daarna vliegt een vrij trap net voorlangs. Eldenia komt wat beter in de wedstrijd, we vergeten door te jagen op de bal en opeens ligt de 1-1 in het net, van dichtbij ingeschoten.
Met 1-1 de rust in en even goed het plan voor de tweede helft neerzetten.

Tweede helft begint ook weer sterk! Druk op de bal en we dekken de lijnen goed af. Er komen kansen, maar die gaan er nog niet in. Bal voorlangs, bal net naast, bal niet gewoon met links erin knallen, maar eerst naar het rechterbeen, waardoor een verdediger kan blokken. Als je de kansen niet maakt is het bijna wachten op de tegengoal. Gelukkig valt die niet :-).  Twee corners net na elkaar zorgen voor twee doelpunten. Bas legt de bal eerst op het hoofd van Luke Demon 2-1 ! En daarna op de rechter van Giph, heel mooi boogballetje over de keeper heen 3-1!

Nog verdoofd van deze mooie goals letten we even niet op, over rechts een scherpe aanval van Eldenia, hard laag schot dat net wordt naast getikt door Stijn! Een zeer waardevolle redding. Daarna komt de voorsprong niet meer in gevaar en spelen we de wedstrijd netjes uit.

Verdiende overwinning!

Arjan