Hard gevochten + onterechte penalty tegen levert punt op

Excelsior Z. JO13-1

17 maart 2018 11:00

Alles is afgelast ijn onze poule. Maar bij Excelsior gaat het gewoon door, op een hobbelveld in de kou moeten we aan de bak. 1 man ziek en 2 man afwezig, dus we hebben maar 11 spelers. Gelukkig kan Sam Rensen van de D2 met ons mee, terwijl zijn eigen team ook speelt!  Bedankt Sam en Bart! Hoe noodzakelijk wissels zijn blijkt in de 2 helft, wanneer Owen met een blessure van het veld moet. Anders hadden we met 10 man gestaan.

In de ijzige kou spelen we een moeilijke eerste helft. De tegenstander is fel, de wind keihard en koud. In de eerste helft blijven we overeind en houden we de nul. In de tegenaanval komen we net een stap tekort of kunnen we niet uithalen. Felle duels achterin en gelukkig laat Excelsior een aantal kansen liggen. Wij schieten twee keer, beide keren te zacht.

Tweede helft spelen we een stuk beter, duels worden meer aangegaan en gewonnen. Na een mooie rush op het middelveld schiet Jonas vanaf rechts onderkant lat de bal erin. 0-1!  Hierna gaan we direct nog beter spelen en krijgen twee kansen op 0-2, een schot van Luuk Wester wordt voor de lijn weg gehaald en een schot van Sam Rensen gaat net naast. Daarna is het alle zeilen bijzetten en verdedigen. Dat gaat goed, totdat we in de 30e minuut een onterechte penalty tegen krijgen. Een handsbal buiten het strafschopgebied wordt bestraft met een penalty. Die gaat er helaas in. Daarna spelen we nog 5 minuten door... Het blijft 1-1.

Alle respect voor de jongens die vandaag op het veld stonden en in deze omstandigheden de wedstrijd hebben gespeeld! Ze verdienen allemaal een heel groot compliment!

Arjan