Beste wedstrijd tot nu toe

DUNO D JO13-1G

Mike van Mullem (penalty)

Onder 13, JO13-1, 2e klasse 03

18 november 2017 13:00

Tommie Idsinga

Onze tegenstander heeft vorige week dik gewonnen van Ona, waarvan wij dik verloren hadden. Dus vanaf de eerste minuut duidelijk maken dat er vandaag geen punten te halen waren voor Duno. Achterin Mike, Emiel, Jesse en Ryan, middenveld van Owen, Luke Demon en Giph, voorin Ruben, Luuk Wester en Bas. Melle en Julian in de wissel, allebei last van een blessure van afgelopen week en niet helemaal fit. De start van Driel is furieus, we zetten Duno helemaal vast en de eerste 5 minuten is Duno alleen maar op eigen helft te vinden. Fel in de duels en goed samenspelend gaat de ene na de andere aanval richting het doel van Duno. Pasje van Luuk Wester, Ruben gaat richting goal en struikelt over de uitgekomen keeper, penalty mee. Luuk Wester neemt plaats achter de bal, en schiet hem snoeihard op de paal.. Wedstrijd gaat door, Duno komt er af en toe goed uit met een zeer snelle spits Nils. Daar waren we al voor gewaarschuwd, dus Jesse en Emiel vangen het goed op in het centrum. Ryan houdt zijn man op rechts goed in de de gaten en Mike laat niks door op links, zelfs met het hoofd en met rechts werkt hij weg. Wanneer wij aan de bal zijn is het iedere keer gevaarlijk, Giph past op Ruben, mooie voorzet, maar Luuk Wester schiet net naast. Owen speelt op links Bas in die na een lange solo tot de achterlijn voorzet, maar de bal komt net niet aan. Luuk Demon is sterk in het centrum en verdeelt het spel goed. Het gaat lekker, maar we scoren niet.. Meestal valt dan de goal aan de andere kant. Duno spits Nils slalomt door onze defensie en legt terug op een medespeler en die schiet de bal onderkant lat erin, of niet? Helaas nog geen doellijn technologie bij Driel, de scheids geeft geen doelpunt dus we gaan door en wij zijn gewaarschuwd. Jesse blijft kort op de Duno spits spelen en geeft geen ruimte weg, wanneer hij er toch langs komt staat Emiel te wachten. Stijn pakt twee schoten goed klemvast en een bal gaat net naast. Dan wij weer, Ruben is een plaag op rechts, de verdediger houdt hem niet bij, dan maar haken. Vrije trap voor ons, genomen door Jesse, vliegt de bal voorlangs. Ook Ryan staat op rechts tegenover de boomlange spits, maar bijt zich goed vast en laat hem er niet langs. Wat een inzet! We vergeten alleen onszelf te belonen, tot de laatste minuut van de eerste helft, mooie pass van Giph op Ruben die zijn tegenstander eruit loopt en strak voorzet, Owen kopt hem keurig binnen, 1-0.

In de rust kunnen we weinig zeggen, de jongens spelen prima. In de tweede helft blijven vechten voor elkaar en meer goals maken. Julian komt op het midden erin, en Melle linksachter. Meteen gaan we er weer tegenaan, met prima aanvallen via Bas die zijn tegenstander dolt en voorzet, net gepakt door de keeper, Julian die vanuit het midden op komt en voor gevaar zorgt en Ruben op rechts die steeds gehaakt wordt. Duno is echter ook gevaarlijk, ze spelen lange ballen op spits Nils, maar die komt er keer op keer niet door. Ook Stijn is attent en voetbalt mee wanneer nodig. Onze defensie staat als een huis vandaag. Jesse neemt de bal mee op rechts en passt strak op Ruben die het strafschop in loopt en de bal het doel in jaagt, keeper kansloos, 2-0. We worden steeds beter en zetten Duno vast op eigen helft. Het middenveld bedient de spitsen netjes en wederom wordt Ruben gehaakt, ditmaal in het strafschop gebied, weer een penalty mee. Luuk Wester is er uit, dus Mike neemt plaats achter de bal en schiet hem snoeihard in het net, 3-0.  Wij gaan lekker, maar het wordt wat onplezieriger op het veld met veel geklaag naar de scheidsrechter. De spits van Duno loopt van het veld af omdat hij boos is. Ook langs de lijn begint een discussie tussen de ouders, waar ook ondergetekende zich in mengt. Leermoment voor ons allemaal: niet doen. Dit soort discussie zijn zinloos en doen geen recht aan de geweldige wedstrijd die onze jongens aan het spelen zijn. Een corner wordt net over gekopt en een schot van Bas gaat voorlangs, Melle verdedigt van hand en tand de snelle spits die nu op rechts staat, Ryan onderschept op tijd een dieptepass, Emiel en Jesse communiceren en verdelen de taken. Er wordt door iedereen goed gekeken, spelers worden van elkaar overgenomen, we helpen elkaar. Julian kijkt goed, pakt een man over en onderschept een bal net op tijd. Weer een corner voor ons, iedereen wil mee naar voren, maar ook hier wordt er goed gecommuniceerd, lange mannen naar voren, kleine naar achteren. Bal wordt weggewerkt en Jesse kan vanaf rand 16 inschieten, als Owen de bal niet weg had gehaald :-) Ze kunnen er om lachten. We houden goed de nul en scoren zelfs nog een keer, Ryan op rechts naar Ruben, die gaat naar de achterlijn en legt terug op Owen, 4-0. Wedstrijd is bijna afgelopen, Julian wordt hard geraakt in een duel, ook een speler van Duno wordt hard geraakt tegen het einde van de wedstrijd. Scheidsrechter fluit af, keurige 4-0 overwinning in eigen huis. De jongens hebben hun beste wedstrijd tot nu toe gespeeld! Petje af!

Arjan