JO13-1 te sterk voor SML

SML JO13-3

Onder 13, JO13-1, 2e klasse 03

28 oktober 2017 12:45

We spelen In de middag, iedereen is goed uitgeslapen, zeker Ruben J.  We beginnen met Stijn in de goal, Ryan, Jesse, Melle en Mike achterin, middenveld van Giph, Julian en Owen, voorin Bas, Luuk W en Luuke D. Jonas, Emiel en Ruben op de bank. Met een sterke start zetten we SML meteen vast en ze komen de eerste paar minuten niet op onze helft. Dan opeens wel met een lange bal op hun spits nr. 13 die achter onze verdedigers valt. Gelukkig sprint Jesse mee en zet de spits met een stevige schouderduw aan de kant. Dan wij weer, goede opbouw en via Giph komt de bal bij Julian die vanaf de rand 16 onderkant lat inschiet 1-0! We blijven druk zetten en bij een volgende aanval schiet Giph net naast. Dan weer dezelfde nummer 13 die aan de bal komt en in ons strafschopgebied een paar spelers, incl. keeper uitspeelt. Hij schiet alleen de bal niet in onze goal maar legt hem af, kans weg. SML komt niet echt aan voetballen toe, Ryan heeft zijn tegenstander op rechts in de tang, Julian heeft zijn handen vol aan de aanvoerder van SML. Het wordt duidelijk dat SML voor de lange bal gaat, weer een ram naar voren en een sprintduel tussen Jesse en spits 13, weer Jesse die wint. Aanval is echter nog niet afgelopen en Stijn grijpt goed in op een bal waarvan iedereen denkt dat hij achter gaat. Niet dus, net op tijd tikt hij de bal weg voor een SML aanvaller. Vanuit deze actie volgt een mooie aanval van Driel, Owen passt op Bas, die  die naar de achterlijn gaat, voorgeeft en Luuk Wester de 2-0 in ziet tikken. Iedere keer weer die lange bal van SML, dit keer is het Melle die goed ingrijpt en de aanval stopt. Bij Mike op links is het rustiger, hij heeft zijn tegenstander onder controle. Laatste 10 minuten van de eerste helft gaan goed, goede druk op de tegenstander die er niet uit komt. Owen loopt nog een keer goed mee terug bij een corner en pikt de afvallende bal net voor de inlopende aanvoerder van SML weg.  Buitenspel SML, Vrije trap net achter  de middenlijn, Jesse schiet de bal mooi het strafschopgebied in, waar Luuk Demon uithaalt zijn eerste goal noteert voor J013-1:  3-0.  Rust, even bijpraten.

Tweede helft komen Jonas, Emiel en Ruben in het veld. Die hebben er zin in en gaan er vol tegenaan. Beeld uit de eerste helft komt terug, lange bal op spits 13, sprintduel met Jesse die wint. Julian heeft zijn handen vol aan de aanvoerder, die staat samen met spits 13 heel erg diep speelt. Dat betekent wel dat wij meer ruimte hebben op het middenveld. Goed doorzetten van Jonas op links resulteert in een ingooi, Bas gooit snel op Julian die naar de achterlijn gaat en met links voorzet. In het strafschop staat Ruben die droog de 4-0 inschiet. We krijgen een paar corners tegen die iedere keer gevaarlijk zijn, indraaiend en net voor onze goal langs. Bij de 4e corner is het toch raak voor SML, hij valt voor onze goal en wordt ingeschoten 4-1. De goal geeft moed en we worden even terug gedrongen, Ryan en Melle (natuurlijk met een sliding) houden de boel goed dicht! Emiel en Jesse controleren het midden. SML wisselt ook door en de twee sterkste spelers gaan er uit.  Vanuit een afgeslagen aanval komt de bal bij Julian, mooie pass naar rechts op Ruben die drie SML spelers meeneemt, waardoor Bas in het midden helemaal vrij komt. Met een mooie steekpass zet Ruben Bas helemaal vrij voor de keeper. Bas schuift hem in de linkerhoek, 5-1. Dan is het wel klaar voor SML, dat er niet meer vol tegenaan gaat. We krijgen nog een paar corners mee, tijd voor de verdedigers om ook voor de goal te komen. Uit de eerste corner kopt Jesse naast. Even later kopt Emiel een corner van Ruben heel mooi in. Hij hoeft eigenlijk alleen maar te blijven staan, precies op de kop: 6-1.

Goed gespeeld weer jongens. Dit was de eerste wedstrijd dat we helemaal compleet waren. Tijd voor lunch op de club. We hadden een tegoedbon voor friet voor het hele team gekregen omdat we de hoogste teamopbrengst hadden met de sponsorloop. Lekker genieten dus!

Arjan