Penalty doet ons de das om

Eldenia JO13-2JM

Onder 13, JO13-1, 2e klasse 03

30 september 2017 8:30

Het is vroeg, heel vroeg als we mogen beginnen, aftrap om 08.30u. We beginnen goed aan de wedstrijd. Tegenstander oogt ook wakker dus er ontstaat een leuke wedstrijd. Drie opdrachten vandaag:  er mogen geen ballen meer achter de verdediging vallen, help elkaar en geen commentaar op de scheidsrechter/leiding.  Aanvallen gaan over en weer, schot van Eldeania gaat net voorlangs.  We verdelen het spel goed, tegenstander is een veelal 2e jaars E,  onze Bas staat op links tegen iemand die twee keer zo lang is :-).  Onderschepping  Ryan, mooie pass op Ruben, die gaat richting de achterlijn en trekt de bal voor, Owen vangt op en schiet de bal hoog in 0-1.  Eerste helft gaat verder en tegen het einde worden we slordiger. Teveel gericht op de bal en te weinig op  de tegenstander. Overtreding van ons, vrije trap tegen op rand strafschopgebied. Eerste schot wordt nog gekeerd door Stijn, maar de rebound wordt attent ingetikt, 1-1.  Een vrije trap van Mike aan de andere kant wordt door Eldenia verdediger van de lijn gekopt, jammer..

Eerste helft ten einde,  even bijpraten in de kleedkamer. Drie doelen:  er zijn geen ballen achter de verdediging gevallen; goed! Verdediging staat goed te spelen. Help elkaar:  dat kan beter in de 2e helft: coachen ipv herhalen,  geen commentaar op de scheidsrechter; gaat ook goed.

Begin tweede helft gaat het spel weer gelijk op, maar doelstelling 3 wordt steeds lastiger door vreemde beslissingen van de scheids en het niet zien van buitenspel meldingen.  Het spel stil leggen vanwege blessure behandeling, prima. Maar dan niet als de verzorgers het veld uit zijn en iedereen naar zijn positie beweegt de bal voor de voeten van een Eldenia speler gooien en gewoon laten spelen.  Gelukkig loopt het goed af. Een mooie pass door het midden beland bij Luuk Wester, die de 16 ingaat, de keeper omspeelt en inschiet... Helaas haalt een meegelopen Eldenia verdediger de bal van de lijn weg. Terwijl wij de goal al telden letten we niet op en verdedigen we niet als team, doorgebroken Eldenia speler gaat richting ons strafschopgebied, in een ultieme sprint haalt Jesse hem in en tikt de bal weg, speler valt...heel de tribune schreeuwt moord en en brand, penalty tegen. Die wordt goed ingeschoten, 2-1.  Doelstelling 3 wordt steeds lastiger en we klagen teveel bij beslissingen tegen ons, maar ook voor ons. Het is nu knop omzetten en voetballen. Helaas hebben we daar te weinig tijd voor, Julian krijgt een bal hard in zijn gezicht geschoten, Jesse krijgt een schoen in zijn buik, kost allemaal tijd die we hard nodig hebben. Met man en macht naar voren, we krijgen nog kansen ook, maar de bal gaat er niet meer in. Na het fluitsignaal tegenstander een hand geven en feliciteren. Verliezen op een vrije trap en een penalty hoort er ook bij. Dit laat onverlet dat er vandaag goed gevoetbald is, verdediging stond goed, middenveld gaf mooie passes af en de voorhoede heeft hard gewerkt. Vooruitgang zit er zeker in. Volgende week weer een nieuwe partij.

Arjan