JO13-01 bekert verder na winst op ESA

ESA JO13-2G

Mike van Mullem (vrije trap)

Onder 13, JO13-1, Groep 2 23

16 september 2017 9:30

Beslissende wedstrijd vandaag, in onze poule kunnen drie teams op 6 punten komen. Wij hebben er al 6, dus winnen of gelijkstpelen en we zijn verder.  Tijdens een tournooi hadden we van deze jongens verloren, dus scherp starten. We beginnen met Mike, Emiel, Jesse en Ryan achterin,  Middenveld van Julian, Owen en Giph, aanval Bas, Luuk en Ruben. Vanuit de D2 komen Dyon en Jonas meehelpen, zodat we 13 spelers hebben.

We beginnen scherp en gaan er meteen tegenaan, fel op de bal en de tegenstander vastzetten. Voorzet van Mike op Ruben die net naast schiet. Kort daarna komt Bas net tekort om goed in te schieten. Een aanval van ESA land in de handen van Stijn. We krijgen grip op de wedstrijd en het betere van het spel. Botsing in de ESA 16 tussen Ruben en tegenstander leid tot een blessure bij ESA. Stuiterbal, wordt door Ruben goed geraakt en bereikt Julian die vanaf de rand 16 mooi hoog de 0-1 erin schiet. Goed begin. We houden druk met Giph en Owen op de zijkanten, terwijl Julian en Luuk in het midden aanzetten. Ryan speelt Ruben goed in en ESA moet de noodrem gebruiken. Vrije trap voor Driel, net buiten het strafschopgebied. Dat is voer voor Mike! Met een mooie boog draait de bal rechts in de kruising 0-2! En door... mooie steekpass van Bas op Owen, die voorlangs schiet. die twee vinden elkaar makkelijk. ESA werkt weg zoals Vitesse dat afgelopen week deed tegen Lazio en vanuit de flipperkast schiet Julian de bal op de lat, jammer... Dan komt ESA los en gaat beter spelen. Ryan op rechts is als een muur voor zijn tegenstander, hij komt er niet langs. Tegenstander mag vier keer achter elkaar ingooien, iedere keer een meter verder. Emiel en Jesse houden het centrum dicht en komen goed en snel voor de man om passes te onderscheppen. Weer een lange voorzet van Mike op Ruben die net naast gaat. Dan een snelle doorbraak van ESA, gelukkig haalt Jesse de spits in en tikt de bal weg. Even later weer een doorbraak ESA en Jesse blijft mee terug lopen, Stijn komt goed uit de goal, ESA spits wijkt uit en Jesse kan de bal wegwerken. We zijn toe aan rust.

Tweede helft komen Jonas en Dyon erin, Jesse en Bas komen naar de kant. Goede start, Ruben dolt zijn tegenstander en wordt weer onderuit gehaald. Mike staat al klaar voor de vrij trap, die hij er weer mooi hoog in schiet 0-3!  ESA zet druk, twee weken terug hadden ze nog van ons gewonnen op een tournooi, dit kan toch niet! op links verschalkt Dyon zijn tegenstander met een mooi hakje om daarna Owen in te spelen. Jonas werkt hard voorin, maar ESA wordt sterker. Nu een vrije trap tegen, goed genomen maar Stijn brengt redding. Een volgende aanval van ESA, schot en weer redt Stijn. Dan wij weer, Giph zet met een mooie pass Luuk vrij, maar de verdediging is alert. Dan weer een overtreding op Ruben, rand 16, maar er wordt niet voor gefloten, dat is vreemd. Zeker wanneer hij even later weer op rand 16 getackeld wordt en er weer niet wordt gefloten. Zo komt Mike niet aan zijn hattrick.. Wissel, Jesse en Bas even terug, Ryan en Mike eruit. Tegen het einde van de wedstrijd heeft ESA het wel gezien, wij worden sterker. Scrimmage in de 16 en Emiel schiet op de lat. Bas zet Owen goed vrij, maar voorlangs. Luuk krijgt de bal uit een scrimmage en staat vrij voor de keeper, gestopt. Druk zetten, Jonas, Giph, Luuk, Julian en Bas zetten de  tegenstander goed vast. Ze komen er niet uit en de bal komt bij Owen, die de 16 in loopt en met links de bal in de lange hoek schiet 0-4.  Nog een laatste ESA schot en redding Stijn. Dan volgt op het fluitsignaal nog een harde tackle van achter op Jesse, die gelukkig goed afloopt.  Wederom als team een goed prestatie neergezet! Verdeding sterk! Middenveld actief! Spitsen alert!  Lekker jongens, drie punten mee en na drie gewonnen wedstrijden door naar de volgende ronde. Sterk gespeeld, Jonas en Dyon bedankt!

Arjan