J013-1 wint bij Arnhemse Boys J013-2

Arnhemse Boys Schuytgraaf JO13-2

Onder 13, JO13-1, Groep 2 23

9 september 2017 12:15

De  tweede bekerwedstrijd van het seizoen, uit bij Arhemse Boys. Mooi op tijd allemaal, lekkere warming-up (het is nog droog) en daarna de bespreking met Bas en Arjan in de kleedkamer.  Opstelling bestaat uit Stijn in de goal, van links naar rechts Mike, Melle, Emiel en Jesse in de verdediging,  dan Giph, Julian en Owen op middenveld, gevolgd door Bas, Luuk en Ruben in de spits. Ryan op de bank voor de 2e helft en hulp uit de D2 met Jonas en Teun. Het is nog droog en we beginnen sterk aan de wedstrijd, fanatiek en meteen druk zetten op de verdediging van AB. Het spel golft wat op en neer, maar langzaam aan begint Driel de overhand te krijgen. AB kan niet goed uitverdedigen door goed druk zetten van Ruben, Luuk en Bas, met daarachter Owen, Julian en Giph. AB verliest de bal in het eigen strafschop gebied, Luuk legt de bal naar links op Bas die hard raak schiet:  0-1! Dat is een goede start. AB is fanatiek en wil meteen terugkomen, maar Driel houd de boel goed dicht. Achterin doen Mike en Jesse op de flanken hun werk en wanneer er toch een langs komt grijpen Melle en Emiel goed in. Toch gevaar bij een diepe bal door het midden, we zijn er net te laat bij, maar gelukkig wordt de bal voorlangs geschoten. Bij de les blijven. Uitverdedigen gaat goed, maar ons middelveld heeft de handen vol aan de goede mid-mid van AB. Deze staat tegenover onze mid-mid Julian en de twee vechten pittige duels uit. We zitten de tegenstander op de huid en jagen op de bal. Deze wordt goed veroverd en Owen speelt met een mooie pass door het midden Luuk vrij, die met een lobje de keeper verschalkt 0-2!  Bij Driel begin het dan te lopen, de snelle rechterkant met Jesse, Owen en Ruben is een plaag voor de defensie van AB, op links brengt Mike Bas een paar keer goed in stelling, maar helaas geen goals. Het is inmiddels gaan regenen en het spel wordt wat minder. Stijn grijpt een paar keer goed in en graait de bal voor de voeten van de tegenstander weg. AB komt er goed uit en krijgt een vrije schietkans in onze 16, op de de lat!  Dan een corner aan de andere kant, door Ruben precies op het hoofd van Gip gelegd, die kopt net naast..  We zijn toe aan rust, lekker even naar binnen.

Tweede helft wordt er gewisseld, Ryan komt op rechtsachter en de hele achterhoede schuift een plaats naar links op, waardoor Mike van de veld af valt :-),  ofwel op de bank voor de tweede helft. Het spel begint weer en Driel gaat er meteen hard voor, verschillende kansen, maar geen goals. Het spel wordt ook wat harder en opeens fluit de scheidsrechter, hij geeft een rode kaart en Driel mag met 10 man verder. De Drielse trainers vragen zich af wat er hand is, geen overtreding te zien. Het bleek later om een woordenwisselijng te gaan, die na de wedstrijd direct goed is uitgesproken. Maar ja, we moeten wel met 10 man verder. AB ruikt kansen en zet aan. Nu is het echt alle zeilen bijzetten om de boel dicht te houden. Goede slidings van Melle en Emiel voorkomen schoten op onze goal, Ryan knokt hard aan de rechterkant en blokkeert zijn tegenstander keer op keer, om daarna goed te passen op Owen. Jesse sprint in een 1:1 de spits van AB eruit om de bal net weg te tikken voordat hij kan schieten. Stijn heeft een paar goede reddingen. We schakelen om en Luuk valt terug naar het middenveld en later zelfs linker verdediger. Teun en Jonas komen er in om wat nieuwe energie aan te boren. Driel houdt stand en krijgt zelfs weer kansen aan de andere kant, Bas en Ruben blijven gaan richting de AB goal, maar komen net een paar cm te kort tegen de lange verdedigers van AB. Een solo van Teun in de 16 kan net niet worden afgerond. Jonas gaat goed op het middenveld, houdt controle en overzicht. De laatste minuten is het alleen nog maar bikkelen, maar de overwinning wordt binnengesleept. Knap gedaan jongens!  Teun/Jonas bedankt!

Arjan