O13-1 begint nieuwe seizoen sterk tegen SDOO JO13-1

Assist: Ryan de Boer
Giph Jaquet (schot)
Giph Jaquet (intikker)
Mike van Mullem (afstandschot)
Luuk Wester (penalty)

Onder 13, JO13-1, Groep 2 23

2 september 2017 11:30

Robbin Kosman

Nieuw seizoen en een nieuw team, samengesteld uit D1, D2, D3 en de E1. Paar keer fanatiek getraind en nu voor het eerste samen, meteen op het hoofdveld. Een korte en duidelijke uitleg vooraf door trainer Bas, nog even op de kleding wachten, en dan aan de warming-up.

Begin van de wedstrijd, beetje zenuwachtig, hoe zou het gaan?  de jongens gaan furieus van start en jagen meteen de bal af bij SDOO. die weten even niet wat ze overkomt en al na 1 minuut en 21 seconden schuift Owen de bal langs de keeper 1-0!  Ze blijven fanatiek en na drie minuten wordt Luuk mooi aangespeeld in de 16, hij passeert zijn tegenstander, maar wordt vervolgens onderuit gehaald, strafschop!  Zelf nemen is niet  altijd het beste idee, maar in dit geval wel. Met een bekeken schuiver ligt in de 4e minuut de 2-0 erin. Wat een begin en vooral, wat een goed spel. Aanvallers storen voorin, middenvelders laten de tegenstander niet aan de bal en de verdediging staat als een huis. Bal wordt mooi rondgespeeld nadat deze door de verdedigers is afgepakt. SDOO heeft eigenlijk geen kans en komt maar een keer paar keer op de helft van Driel. Wij gaan door, Owen schiet de 3-0 en de 4-0 binnen (genoteerd hattrick Owen!). En vanuit een corner tikt Emiel de 5-0 binnen. Voor de duidelijkheid: dit is de eerste helft. Er vliegen nog wat ballen naast en over en dan gaan we rusten. Wijze woorden in de kleedkamer: blijven voetballen zoals we doen en hou je aan de afspraken. Tweede helft: in een poging het record van Owen te verbeteren schiet Giph al heel snel de 6-0 erin, na prima jagen door Ruben. Bij fout uitverdedigen door de SDOO keeper is Giph attent en schiet de 7-0 binnen.  Spel wordt nu iets minder, vermoeidheid begint door te komen. SDOO komt een keer gevaarlijk door met een diepe bal en hun spits schiets voorlangs. Dan een vrije trap tegen, die heel mooi wordt binnen geschoten 7-1. Even lijkt er een opleving bij SDOO, maar daar maakt Driel korte metten mee. Owen legt de 8-1 erin. Het hele team werkt hard, neemt zijn taak serieus en coached elkaar. Een misverstand achterin zorgt nog voor de 8-2. Langzaam werken we toe naar de mooiste goal van de wedstrijd, via een schot op de lat, nog een schot op de lat en een schot over... Vanaf de rand 16 wordt de bal terug gelegd op Mike, die van een meter of 20 de bal snoeihard (streep) onderkant lat erin schiet. Wereldgoal. De eerste wedstrijd winnen we met 9-2.  Goed samen(!)gespeeld jongens, als team gewonnen!

Arjan