Flipperkastvoetbal

Groessen JO17-1

8 oktober 2016 12:00

Baltus, R.

Voor de thuiswedstrijd tegen Groessen zitten helaas vaste krachten Julian en Joël geblesseerd op de bank, Julian is 2 weken geleden tijdens een wedstrijd tegen zijn enkel geschopt en Joël is op de 1e dag van zijn tripje naar Berlijn iets te hardhandig door zijn maten op de grond gedeponeerd. Gelukkig is C1 keeper Rick Aalbers beschikbaar. Hij heeft alleen voorafgaand aan de wedstrijd van de B1 een wedstrijd met zijn eigen elftal en Sjors moet zelfs even tijd rekken om ervoor te zorgen dat we tijdig compleet zijn. Zodra het fluitsignaal op het hoofdveld klinkt, rent Rick naar het kunstgrasveld om ook daar het Drielse doel te verdedigen.

Hij kan meteen aan de bak want na de aftrap volgt direct een aanval door Groessen. Gelukkig gaat het schot naast. Driel zet via Sam een tegenaanval in, die Sidar naar voren stuurt. Op z’n Sidars dolt die de verdediging eruit en we kunnen in de 2e minuut al het 1e doelpunt noteren. Als Wesley voorzet op Nick lijken we snel af te stevenen op een riante voorsprong, maar Nick loopt vast in de verdediging. Groessen gaat meteen in de counter, Rick kan het schot nog afweren maar heeft de bal niet klemvast. De aanvaller van Groessen kan zijn zenuwen niet in bedwang houden en schiet in het zijnet. Groessen weet hoe ze een corner moeten nemen en zetten ‘m pal voor het doel, de Drielse verdediging werkt weg maar helaas in de richting van een tegenstander. Roy voorkomt dat die opnieuw de bal voor het doel neer kan leggen. Een volgende uitbraak van Groessen heeft meer succes, de linksvoor speelt met een schijnbeweging de verdediging uit en maakt de gelijkmaker.

Niet veel later walst de supersnelle rechtsvoor dwars door onze verdediging heen en knalt de bal keurig in de bovenhoek. Ineens zijn de rollen omgedraaid en kijkt Driel tegen een achterstand aan. Driel geeft niet op en Mika voert een nieuwe aanval aan, die via Sidar en Nickie net naast gaat. Wesley knalt vervolgens van afstand op het doel, zijn schot wordt gestopt, maar Nickie staat precies goed om de bal op zijn slof te nemen en het is 2-2. De spanning zit er goed in, over en weer volgen de aanvallen elkaar op en er kan elk moment een nieuw doelpunt vallen. Leuk om naar te kijken, maar niet goed voor de bloeddruk van Sjors en Twan. Sidar zigzagt van de rechterkant van het veld naar de linker en een prachtig doelpunt lijkt in de maak. De keeper komt uit en duikt op een schijnbeweging. Dom geluk dat het echte schot op zijn hoofd afstuit. Ook Groessen stoomt weer op, maar Joey laat letterlijk niet over zich heenlopen en stuit de aanval. Een knap verdedigende Sam ziet wederom Sidar voorin vrij lopen en speelt ‘m in de voeten. Sidar is net wat sneller dan zijn tegenstander en scoort vakkundig het 3e doelpunt.

Joey voorkomt met een sliding een aanval van links. Hij houdt de bal binnen en een felle aanval van Floris en Nickie volgt, maar de keeper grijpt op tijd in. Bij de volgende aanval via Sam en Nick komt Floris 10cm been te kort om ervoor te zorgen dat we met een relaxed gevoel de rust in kunnen gaan. Ook Roy is goed bezig in de verdediging, hij geeft de tegenstanders weinig ruimte. Die hebben nl. door dat Rick wat scherpte mist doordat hij intussen al zo’n 2 uur staat te keepen en de aanvallers cirkelen als gieren rond het Drielse doel. Ze slagen er echter niet in om voor rust nog iets aan de stand te veranderen.

Na rust zijn beide teams nog steeds gebrand op de winst. Wesley kopt in het 16m gebied naar Nick, die doorkopt naar Floris. De verdediging zit er echter goed tussen. De counter komt gevaarlijk dicht bij Rick, maar die doet zijn werk en houdt de poort dicht. Floris stoomt recht door het midden op en speelt Mika aan, die er net niet goed bij komt. Als Groessen weer oprukt vinden ze Stijn op hun weg, die de bal op een prachtige manier onderschept en doorzet op Nick, maar die kan het niet afmaken en ook Sidar belandt in het zijnet. Niet veel later maakt Groessen het spannend voor het Drielse doel.  Sid en Rocher komen erin met frisse moed en hebben hun mannetjes al snel onder controle. De keeper van Groessen maakt bijna een eigen doelpunt, dat was ons wel even goed uitgekomen. Sidar sjeest 3 man voorbij maar stuit dan op de keeper. Een aanval van Groessen gaat tegen de lat. Maar dan komt het verlossende doelpunt. Mika zet een corner wijd voor en Floris schiet op volle kracht in: 4-2. Wij kunnen weer iets rustiger kijken en ook Sjors gaat eindelijk zitten. Toch blijft het flipperkast voetbal. Nick en Sidar komen meerdere keren voor het doel zonder te scoren en ook Groessen blijft op jacht. Maar dan danst Sidar weer langs 2 tegenstanders en het is d’r op en d’r over: 5-2. Sidar wordt daarbij wel tegen zijn knie aan getikt. Hij moet even naar de kant voor verzorging maar niet veel later loopt ie alweer met een paarse knie het veld in.

Driel wordt steeds sterker en speelt met vertrouwen de bal over. Ook als Sidar en later Nick even aan de kant staan houden ze de touwtjes in handen. Na een prachtige kopbal zet Rocher via Mika de aanval in naar voren.  Die speelt weer terug naar Rocher die Groessen de nekslag dreigt te geven. Dat laten ze niet gebeuren, dus is het enige alternatief hem neer te halen. De penalty neemt ie zelf. De keeper kiest de juiste positie (door het midden) en blokt het schot, de bal kaatst terug in de slof van Rocher maar zijn 2e poging heeft teveel effect en gaat naast. Het was een mooie bekroning geweest, maar wij zijn al erg trots op dit resultaat!

Positie in de competitie: 4e

Volgende wedstrijd 15/10 om 14:30 uur uit tegen St Leones (nr 8)